Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Müziği Solfej ve Nazariyatı II | THS 102 | 2 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MEHMET DER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türk Halk Müziğinde kullanılan usûlleri öğrenebilme |
Dersin İçeriği | İslamiyet öncesinde Türk halk müziği, Türk halk müziğinin tasnifi, solfej ve dikte çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Usûlleri sınıflandırır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Basit ve bileşik usûlleri uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Basit melodik eserleri notaya alır. (dikte) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Türk Halk Müziğinde kullanılan usûlleri duyarak anlayabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk halk müziğinin sınıflandırması, Türk halk müziğinde usul kullanımı. | Sertan Demir Yayımlanmamış Ders notu sayfa 2-13. |
2 | 6/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışmaları. | Etüt 65, 66, 67, 68, 69. |
3 | 5/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 70, 71, 72, 73, 74. |
4 | İslamiyet öncesi Türk halk müziği. | Savaş Ekici Yayımlanmamış Ders notu. |
5 | 10/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 75, 76, 77 |
6 | 10/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 78, 79, 80. |
7 | 7/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 81, 82, 83, 84, 85, |
8 | 8/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 86, 87, 88. |
9 | 8/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 89, 90. |
10 | 9/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 91, 92, 93, 94, 95. |
11 | 9/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 96, 97, 98, 99. |
12 | Karışık usûllerden oluşan etütlerin solfej çalışması ve uygun seviyedeki melodi diktesi çalışmaları | Etüt 100. |
13 | Türkülerin usullerinin belirlenmesinde dikkat edilecek hususlar. | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | DEMİR, Sertan; Yayımlanmamış ders notu, Türk Halk müziği Solfeji, Sakarya Üniversitesi devlet Konservatuvarı. Ekici, Savaş; Yayımlanmamış ders notu, Türk Halk Müziği Bilgileri, Gaziantep Üniversitesi TMDK. |
Ders Kaynakları | Demir, Sertan (2013); Türk Halk Müziği Solfejine Giriş, Usar Yay., İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |