Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Computatıonal Physıcs | FIZ 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK, |
Dersin Yardımcıları | Fizik bölümü araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bilgisayar ile temel anlamda programlama yapabilmek için gerek program akışının gerekse ilgili komutların tanıtılması ve fizikteki problemleri çözmede programlamadan nasıl yararlanılacağının gösterilmesi ve tüm bunların örneklerle pekiştirilmesi.
|
Dersin İçeriği | Sayı sistemleri, Algoritma, Programlama Sistemleri ve Dilleri, Bir Problemin Bilgisayarla Çözümü, Akış Diyagramları, Python Programlama Dili, Fonksiyonlar, yeni türler(klaslar), diziler, dizinler, vektörlerle işlemler, matrisler, fotoelektrik olay, direnç hesabı.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matemetikteki 2 tabanı ile bilgisayarın çalışması arasında ilgiyi kurar. | Anlatım, | Ödev, |
2 | Değişken türlerini ayırt eder. | Anlatım, | Ödev, |
3 | Değişken tanımlama ve ona değer atamayı yapar. | Anlatım, | Ödev, |
4 | Bellek ile değişken tanımlama arasında bağıntıyı kurar. | Anlatım, | Ödev, |
5 | Bir Python programının ana öğelerini yazar. | Anlatım, | Ödev, |
6 | Matematiksel, ilişkisel ve mantıksal operatörleri programlamada kullanır. | Anlatım, | Ödev, |
7 | İf else şart ifadelerini kavrayıp programlamada kullanır. | Anlatım, | Ödev, |
8 | Döngü ifadelerini kavrayıp kullanır. | Anlatım, | Ödev, |
9 | Basit fizik problemlerinin çözümlerini programlama yaparak bulur. | Anlatım, | Ödev, |
10 | Diziler ve matrislerle işlemleri programlama ile yapar. | Anlatım, | Ödev, |
11 | Python dilinde fonksiyonları kullanır. | Anlatım, | Ödev, |
12 | Python dilinde kendi değişken türünü tanımlar. | Anlatım, | Sınav, |
13 | Fiziksel problemlerin çözümünde programlama stratejisi geliştirir. | Anlatım, | Ödev, |
14 | Fiziksel yasa, teori ve ifadeleri programlamaya uyarlar. | Anlatım, | Ödev, |
15 | Verilen bir fizik probleminin programlama yoluyla sonucunu bulur. | Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletim sistemleri üzerine programların kurulumu, temel hesaplama işlemleri | [2] Bölüm 1 |
2 | Sayı sistemleri, algoritma, Programlama sistemleri ve dilleri | [2] Bölüm 2 |
3 | Python komutlarına giriş-I | [2] Bölüm 3 |
4 | Python komutlarına giriş-II | [2] Bölüm 4 |
5 | Python komutlarına giriş-III | [2] Bölüm 5 |
6 | Kütüphanelerin Kullanılması-I | [2] Bölüm 6 |
7 | Kütüphanelerin Kullanılması-II | [2] Bölüm 7 |
8 | Döngüye Giriş-I | [2] Bölüm 8 |
9 | Döngüye Giriş-II | [2] Bölüm 9 |
10 | Python ile Grafik Çizimi-I | [2] Bölüm 10 |
11 | Python ile Grafik Çizimi-I I | [2] Bölüm 11 |
12 | Fiziksel programların Çözümlenmesi-I | [2] Bölüm 12 |
13 | Fiziksel programların Çözümlenmesi-II | [2] Bölüm 13 |
14 | Fiziksel programların Çözümlenmesi-III | [2] Bölüm 13 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Q. Kong, T. Siauw, A. M. Bayen, Python Programming and Numerical Methods, Elsevier Academic Press, 2021 [2] M. Newman, Computational Physics, University of Michigan, Revised and Expanded Version, 2013< [3] Dökümanlar-Ders Notları |
Ders Kaynakları | [4] B. Karaoğlu, Fortran ve Python ile Sayısal Fizik, Seçkin Yayınları, 2. Baskı, 2013 [5] B. Lubanovic, Introducing Python, SECOND EDITION, O'Reilly, 2020 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | ||||||
4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | X | |||||
5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |