Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri | OEO 014 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çok özürlülüğün ne olduğunu açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Çok özürlülüğün ögelerinin performansa etkisini tartışır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Çok özürlülüğün eğitim planlamasıyla ilişkisini açıklayabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Çok özürlülükte belirgin özrü açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Çok özürlülüğün nasıl oluştuğunu açıklayabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | Çok özürlülerin eğitimine ilişkin farklı yaklaşımları temel alan belli başlı uygulama örneklerini irdeler. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
7 | Çok özürlülerin eğitimine başlayabilmek için performans belirleme çalışması organize edebilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
8 | Performans belirlemek üzere ölçüt bağımlı test hazırlar. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
9 | Çok özürlülerin eğitimine yönelik çalışma tasarlayabilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
10 | Hedef alacağı çok özürlülük durumunu tanımlar. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
11 | Hedef kişinin güçlü yanlarını belirler. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
12 | Hedef kişinin belirgin özrü ile ikincil özrünün oluşturduğu yetersizlik durumlarını belirler. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Çoklu yetersizlik kavramı | |
3 | Çoklu yetersizliği olan çocukların özellikleri | |
4 | Çoklu yetersizliği olan çocukların bilişsel özellikleri | |
5 | Çoklu yetersizliği olan çocukların davranışsal özellikleri | |
6 | Çoklu yetersizliği olan çocukların duygusal özellikleri | |
7 | Çoklu yetersizliği olan çocukların değerlendirilmesi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Çoklu yetersizliği olan çocuklara yönelik öğretimin planlanması | |
10 | Çoklu yetersizliği olan çocuklara yönelik öğretimin planlanması | |
11 | Çoklu yetersizliği olan çocuklara yönelik öğretimin planlanması | |
12 | Çoklu yetersizliği olan öğrenciler için kaynaştırma uygulamalarında fiziksel ortam uyarlamaları | |
13 | Çoklu yetersizliği olan öğrenciler için öğretim uyarlamaları | |
14 | Çoklu yetersizliği olan çocukların ailelerine yönelik aile eğitimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |