Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Topluma Hizmet Uygulamaları | OEO 404 | 8 | 1 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ, Prof.Dr. BEKİR FATİH MERAL, Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN, Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ, Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM GÜMÜŞKAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Baran Yaşar Arş. Gör. Feyza Keskin |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmenlik lisans programlarında öğrenim gören lisans öğrencilerinin, toplum, topluma hizmet uygulamaları, sosyal sorumluluk kavramlarını ve sosyal sorumluluk projelerinin önemini kavramaları; güncel toplumsal sorunları belirlemeleri; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlamaları; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer almaları; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici ya da düzenleyici olarak katılmalarına yönelik temel bilgi ve beceriler kazanmalarını amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve beceriler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | ||
2 | Ziyaret ettiği topluma hizmet eden kurum ve kuruluşların çalışmalarını açıklar. | ||
3 | Toplumun güncel sorunlarının çözümüne yönelik projeler hazırlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | ||
4 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. | ||
5 | Toplumun güncel sorunları ile ilgili bilimsel etkinliklere katılır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması ve dönem çalışma taslağının oluşturulması. Seçki dosyası için gereken belgelerin öğretmen adaylarına iletilmesi. www.gencgonulluler.gov.tr adresindeki Genç Gönüllüler portalının tanıtılması. | EBS sisteminden ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Ders kapsamında kurum ziyaretlerinin planlanması. Genç Gönüllüler portalına kayıt yaptırma. | Valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapmak Genç Gönüllüler portalını incelemek |
3 | Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Proje tekliflerinin hazırlanması. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. | Topluma Hizmet Uygulaması kapsamında proje teklifleri hazırlamak. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak. |
4 | Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Proje tekliflerinin değerlendirilmesi ve iş takviminin oluşturulması. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. | Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak. |
5 | Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Projelere başlama. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. | Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak. |
6 | Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Proje çalışmalarının sürdürülmesi. Bir kampanya düzenlenmesi için girişimde bulunmak. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. | Kampanya önerisi hazırlamak. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak. |
7 | Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Proje çalışmalarının sürdürülmesi. Bir kampanya düzenlenmesi için girişimde bulunmak. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. | Kampanya önerisi hazırlamak. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak. |
8 | Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunma. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. | Üniversite bünyesinde topluma hizmet uygulamaları kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunmak. |
9 | Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemek. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. | Üniversite bünyesinde topluma hizmet uygulamaları kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunmak. |
10 | Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemek. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. | |
11 | Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemek. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. | |
12 | Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemek. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. | |
13 | Kampanya ve proje çalışmalarının sonlandırılması ve raporların hazırlanması. Genç Gönüllüler portalındaki projelerdeki çalışmalarına ilişkin rapor oluşturulması. | |
14 | Dönemin genel değerlendirmesi ve topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklayan kompozisyon yazma. Seçki dosyalarının tamamlanarak proje danışmanına teslim edilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |