Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | ECE 014 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sınıf içi öğrenmelerin uygun yöntemlerle değerlendirilmesi bilgi ve deneyimini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde çocuğu tanıma ve değerlendirmenin amacı ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Bireysel farklılıklar ve erken çocukluk döneminde gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Erken çocukluk döneminde kullanılan tanıma ve değerlendirme araçlarının işlevlerini bilir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Çocuğu tanıma ve değerlendirme tekniklerine yönelik edindiği teorik bilgiyi kullanarak çocukları değerlendirir ve raporlaştırır. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgiler ve planlama çalışmaları | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Çocuğu tanımanın amacı, önemi ve ilkeleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Bireysel Farklılıklar Ve Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Etkileyen Etmenler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Gözlem tekniği | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Gözlemsel Veri Toplama ve Kayıt: Anektod Kayıtları, Sistematik Kayıt, Zaman Örnekleme, Olay Örnekleme. | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Gözlem Tekniği ve Örnekleri: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Oran Skalaları | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Portfolyo-Dokümantasyon | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıl içi sınav | |
9 | Projektif Teknikler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Projektif Teknikler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Sosyometri, Drama-Oyun Yoluyla Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Alternatif Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Dinamik Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | McMillan, H. J. (2015) Sınıf içi değerlendirme. Konya: Eğitim yayınevi. Küçük, M. ve Geçit, Y. (Editörler), 2012; Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel yayıncılık Karip, E. (Ed.), 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Yayıncılık, Ankara Miller, M. D., Linn, R., & Gronlund, N. (2009). Measurement and evaluation in teaching. New Jersey, Pearson Education, Inc Airasian, P. W., and Russell, M. K. (2008) Classroom Assessment: Concepts and Applications. New York: Mc Graw- Hill Higher Education. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | ||||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | ||||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | ||||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | ||||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |