Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması I ECE 405 7 2 + 6 5 12
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Prof.Dr. MÜBİN KIYICI, Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM, Doç.Dr. SUAT KOL, Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, Öğr.Gör. AYDIN KİPER, Doç.Dr. ONUR İŞBULAN, Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN, Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, Arş.Gör. MEHMET KUMRU, MEB Personeli , Arş.Gör. ESLEM GÖZDE ŞENÖZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, öğretmen adaylarına derslerde kazanmış oldukları beceri ve bilgilerini gerçek bir okul öncesi eğitim ortamında, alanında deneyimli öğretmenlerin rehberliğinde, gözlem ve uygulamalarla geliştirebilmelerini, denemelerini ve öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü et-kinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarını ve çalışanlarını tanımlar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük planı ve bileşeneleri ile iş analizini açıklar. Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
3 Uygulama rehber öğretmeninin yıllık-günlük çalışma planlarını kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Uygulama anasınıfındaki herhangi bir çocuğun gelişimsel özelliklerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Uygulama okul öncesi eğitim kurumunun günlük etkinliklerini program kapsamında çocuk/ların gelişim özellikleri ile ilişkilendirir. Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
6 Uygulama anasınıfında çocuk/ların istenmeyen davranışlarını yönetme planı oluşturur. Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
7 Uygulama sürecinde aile katılım etkinlikleri ve eğitimin yaşamla bütünleştirilmesi etkinliklerini karşılaştırıp eleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okulda ilk gün- Dönem planı hazırlama-uygulama, uygulama okulunu tanıma MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
2 Uygulama rehber öğretmenini günlük iş analizini gözlemleme ve uygulama rehber öğretmeniyle birlikte değerlendirme ve raporlama. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
3 Uygulama anasınıfı rehber öğretmeninin yıllık-günlük plan ve çalışmalarını, zümre öğretmenler toplantı ve kararlarını inceleme, bilgi alma. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
4 Uygulama anasınıfındaki bir öğrencisi gelişim özellikleri kapsamında gözlemleme,not alma ve uygulama rehber öğretmeniyle birlikte değerlendirme, raporlama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
5 Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi günlük serbest zaman etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
6 Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi günlük Türkçe etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
7 Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi oyun-hareket ve müzik etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
8 Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi fen ve matematiketkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
9 Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi drama ve sanat etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
10 Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi aile katılımı etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
11 Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi alan gezisi etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
12 Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi günlük okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
13 Uygulama anasınıfındaki istenmeyen davranış gösteren bir öğrenciyi gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
14 Dönem boyunca bu ders kapsamında yaptığını uygulamaları ile ilgili uygulama rehber öğretmeni ile görüşme, öz değerlendirme raporu doldurma ve portfolyo hazırlama. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık
2.Alevcan,S. (2005). Drama Uygulamaları. Yapa Yayınları.
3.Anadolu Üniversitesi Yayınları.(2011). Öğretmenlik Uygulaması I. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
4.Aral, N. (2009). Drama. Yapa Yayınları
5.Aral, N. Gürsoy, F. Akyol, A. (2011). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Yapa Yayınları.
6.Arı, M. Öncü, E. (2009). Okul Öncesi Dönemde Fen Doğa ve Matematik Uygulamaları. Kök Yayıncılık.
7.Çakmakçıoğlu, A. (2010). Belirli Günler ve Haftalar. Bu Yayınevi.
8.Deligöz, B. (2011). Okuma Yazma Hazırlık Kitabı.Yapa Yayınları.
9.Dirim, A. (2009). 101 Drama Oyunu. Esin Yayınları.
10.Erdoğan, S. (2003). Eğitimde Drama. Yapa Yayınları.
11.Fulford, J., Küçükahmet, L. (2009). İlköğretim Drama. Nobel Yayın Dağıtım.
12.Gönen, M. (2010). Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yayıncılık.
13.Kandır, A. (2011). Eğlenceli Etkinliklerle Okuma Yazmaya Hazırlık. Efil Yayınları.
14.Karadağ, A. (2010). Okul Öncesinde Dramatik Etkinlikler. Kök Yayıncılık.
15.Kemal, Ö. (2009). Tüm Belirli Günler ve Haftalar. İnkılap Yayınları.
16.Komisyon. (2006). MEB 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı. MEB Yayınları.
17.Ömeroğlu, E. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya. Eğiten Kitap
18.Önder, A. (2010). Yaşayarak Öğrenme için Eğitici Drama. Epsilon Yayıncılık.
19.Öztürk, A. (2009). Okul Öncesi Eğitiminde Oyun. Esin Yayınları.
20.Öztürk, F. (2009). Drama. Yapa Yayınları.
21.Polat, Ö. (2010). Okul Öncesinde İlköğretime Hazırlık Etkinlikleri. İlk Adım Yayınevi.
22.Sığırtmaç, A. (2011). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. Kare Yayınları.
23. MEB. (1998). Öğretmen Adaylarının Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Yönerge. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/102.html)
24. MEB. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim ve öğretim Çalışmalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2551_0.html)
25. MEB. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Öğretmen Yetiştirme Yönergesi. (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/956.html)
26. YÖK. (1998). Fakülte Okul İşbirliği. Yüksek Öğretim Kurumu Yayınları.
27. Öğrenciler tarafından ulaşılabilir tüm yazılı ve elektronik kaynaklar.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. X
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. X
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. X
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. X
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 311
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,44
Dersin AKTS Kredisi 12