Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması I | ECE 405 | 7 | 2 + 6 | 5 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MÜBİN KIYICI, Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM, Doç.Dr. SUAT KOL, Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, Öğr.Gör. AYDIN KİPER, Doç.Dr. ONUR İŞBULAN, Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN, Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, Arş.Gör. MEHMET KUMRU, MEB Personeli , Arş.Gör. ESLEM GÖZDE ŞENÖZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, öğretmen adaylarına derslerde kazanmış oldukları beceri ve bilgilerini gerçek bir okul öncesi eğitim ortamında, alanında deneyimli öğretmenlerin rehberliğinde, gözlem ve uygulamalarla geliştirebilmelerini, denemelerini ve öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü et-kinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarını ve çalışanlarını tanımlar. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük planı ve bileşeneleri ile iş analizini açıklar. | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
3 | Uygulama rehber öğretmeninin yıllık-günlük çalışma planlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Uygulama anasınıfındaki herhangi bir çocuğun gelişimsel özelliklerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Uygulama okul öncesi eğitim kurumunun günlük etkinliklerini program kapsamında çocuk/ların gelişim özellikleri ile ilişkilendirir. | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
6 | Uygulama anasınıfında çocuk/ların istenmeyen davranışlarını yönetme planı oluşturur. | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | Uygulama sürecinde aile katılım etkinlikleri ve eğitimin yaşamla bütünleştirilmesi etkinliklerini karşılaştırıp eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okulda ilk gün- Dönem planı hazırlama-uygulama, uygulama okulunu tanıma | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
2 | Uygulama rehber öğretmenini günlük iş analizini gözlemleme ve uygulama rehber öğretmeniyle birlikte değerlendirme ve raporlama. | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
3 | Uygulama anasınıfı rehber öğretmeninin yıllık-günlük plan ve çalışmalarını, zümre öğretmenler toplantı ve kararlarını inceleme, bilgi alma. | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
4 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrencisi gelişim özellikleri kapsamında gözlemleme,not alma ve uygulama rehber öğretmeniyle birlikte değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
5 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi günlük serbest zaman etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
6 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi günlük Türkçe etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
7 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi oyun-hareket ve müzik etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
8 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi fen ve matematiketkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
9 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi drama ve sanat etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
10 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi aile katılımı etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
11 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi alan gezisi etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
12 | Uygulama anasınıfındaki bir öğrenciyi günlük okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinde gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
13 | Uygulama anasınıfındaki istenmeyen davranış gösteren bir öğrenciyi gözlemleme, not alma ve uygulama rehber öğretmeni ile değerlendirme, raporlama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
14 | Dönem boyunca bu ders kapsamında yaptığını uygulamaları ile ilgili uygulama rehber öğretmeni ile görüşme, öz değerlendirme raporu doldurma ve portfolyo hazırlama. | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | X | |||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | X | |||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 311 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |