Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Hazırlık YAB 010 9 20 + 0 0 0
Ön Koşul Dersleri

---

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. UMUT KAYA
Dersi Verenler Öğr.Gör. SEDA İLHAN, Öğr.Gör. ERKAN ÖZDEN, Öğr.Gör.Dr. UĞUR TOPCU, Öğr.Gör. EBRU AÇIKALIN, Öğr.Gör. METE TEKİN, Öğr.Gör. SEMİHA KOZ, Öğr.Gör. NURDAN KARASU, Öğr.Gör. ARZU ÖZKAN, Öğr.Gör. ZEHRA ÖZARFAT, Öğr.Gör. MESUT BARIŞ ÖVÜN, Öğr.Gör. MUSTAFA NEHRİ, Öğr.Gör. ÖMER İLHAN, Öğr.Gör. AYŞE CELEPLİ, Öğr.Gör. GÖKHAN YILMAZ, Öğr.Gör. AYŞEGÜL YOLCU,
Dersin Yardımcıları

Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B1 düzeyinde İngilizcede;
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduklarını anlamaları,
- Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri için ve lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce´ye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) yabancı dil bilgisine sahip olur. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Yaşadığı olayları ve deneyimlerini aktarabilir; düşlerinden, umutlarından ve isteklerinden söz edebilir, görüşlerini ve planlarını kısaca nedenleriyle ortaya koyabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Kişisel ilgi alanları doğrultusunda ya da bildiği konularda, basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yoluyla kendini ifade edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Seyahatlerde, dilin konuşulduğu yerlerde karşılaşılabilecek çoğu durumların üstesinden gelebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Günlük yaşamda, işte ya da okulda, sık karşılaştığı ve tanıdık olduğu konulara dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Present Simple: positive and negative / Present Simple: Wh- and yes/no questions and short answers Demonstratives: this-that-these-those / Making requests Speakout Elementary Ünite-1
2 Present Simple / Asking for information Speakout Elementary Ünite-2
3 Have got- Has got /Adverbs of frequency Making Arrangements Speakout Elementary Ünite-3
4 There is - there are / Can (possibility) / Shopping Speakout Elementary Ünite-4
5 Countable-Uncountable Nouns / How much – How many / Ordering in a restaurant Speakout Elementary Ünite-5
6 Past Simple: positive and negative / Past Simple: Wh- and yes/no questions-short answers Asking follow-up questions Speakout Elementary Ünite-6
7 Comparatives-Superlatives / Giving directions Speakout Elementary Ünite-7
8 Present simple -Present continuous Asking for recommendation Speakout Elementary Ünite-8
9 Can-can't , have to, don't have to / Articles a-an-the / Apologizing Speakout Elementary Ünite-9
10 Be going to (Future) / will-might-won't / Making suggestions Speakout Elementary Ünite-10
11 Should-shouldn't / Adverbs / Offering help Speakout Elementary Ünite-11
12 Present Perfect / Present perfect vs Past simple / Telephoning Speakout Elementary Ünite-12
13 Question forms / Making conversations Speakout Pre-intermediate Ünite-1
14 Adverbs of frequency / Expressing likes and dislikes Speakout Pre-intermediate Ünite-2
15 Present Continuous / Be going to for future / Questions without auxiliaries Making a phone call Speakout Pre-intermediate Ünite-3
16 Present perfect+ever/never / Can-have to-must / Giving advice Speakout Pre-intermediate Ünite-4
17 Past Simple and Past Continuous / Intonation in questions Speakout Pre-intermediate Ünite-5
18 May-might-will / Seeing the doctor Speakout Pre-intermediate Ünite-6
19 Purpose-cause-result / Finding out information Speakout Pre-intermediate Ünite-7
20 Relative Clauses / Quantifiers: too much-many, enough, very / Buying things Speakout Pre-intermediate Ünite-8
21 Advanced comparatives / Articles / Making guesses Speakout Pre-intermediate Ünite-9
22 Uses of “like” / Present-Past Passive / Complaining Speakout Pre-intermediate Ünite-10
23 Real conditions (If -When) / Giving opinions Speakout Pre-intermediate Ünite-11
24 Reported Speech / Hypothetical Conditionals for present and future / Requests and offers Speakout Pre-intermediate Ünite-12
25 Review of verb tenses / Talking about yourself Speakout Intermediate Ünite-1
26 Narrative Tenses / Telling a story Speakout Intermediate Ünite-2
27 The future (plans) / Discuss attitudes now-earlier in life Speakout Intermediate Ünite-3
28 The future (predictions): will, might, may, could, going to, likely to / Dealing with misunderstandings Speakout Intermediate Ünite-4
29 Used to and would / Reaching agreement Speakout Intermediate Ünite-5
30 Question tags / Polite requests Speakout Intermediate Ünite-6
31 Present Perfect Simple vs Continuous Speakout Intermediate Ünite-7
32 Present and past modals of ability / Clarifying opinions Speakout Intermediate Ünite-8
33 Third conditional / Expressing uncertainty Speakout Intermediate Ünite-9
34 Verb patterns / Giving advice-warnings Speakout Intermediate Ünite-10
Kaynaklar
Ders Notu

Speak out Serisi Ders Kitapları ve online çalışmaları

Northstar 3-4 Kitapları

Ders Kaynakları

Çalışma Kağıtları, Ders Notları

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 Level C - Spring Term, Handout Pack (2021-22) Starter Sınıfları (PREP 6,7,14,15,16,17,22,23) İçin 14,52 MB
0 Passive I 0,52 MB
0 IF CLAUSES -I,II,III 2,83 MB
0 Past Perfect 1,4 MB
0 Noun Clause 0,26 MB
0 Noun Clause Exercises 0,06 MB
0 Relative Clause 1 0,12 MB
0 Relative Clause 2 1,55 MB
0 PERFECT MODALS 0,08 MB
0 Exercises-Word Formation - Answer 0,08 MB
0 Exercises-Word Formation 0,08 MB
0 Exercises-Word Formation2 0,12 MB
0 Most Common Prefixes - Suffixes 0,02 MB
0 Prefix - Suffix Answer 0,04 MB
0 Prefix - Suffix 0,04 MB
0 Word Formation List 6,44 MB
0 Passive I 0,52 MB
0 Some Important Stuff 1 0,03 MB
0 DENEME 0,01 MB
0 DISCUSSION 0,02 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Okul rehberlik ve psikolojik hizmetlerinin kapsamını bilir.
1 Okul rehberlik ve psikolojik hizmetlerinin kapsamını bilir.
2 Öğrencilerin akademik, kariyer, ve sosyal-duygusal gelişim alanlarına ve ihtiyaçlarına uygun okul rehberlik ve psikolojik danışma programı planlar.
2 Öğrencilerin akademik, kariyer, ve sosyal-duygusal gelişim alanlarına ve ihtiyaçlarına uygun okul rehberlik ve psikolojik danışma programı planlar.
3 Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını ilgili kurumlar, komisyonlar ve paydaşlarla işbirliği ve eşgüdüm içerisinde yürütür
3 Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını ilgili kurumlar, komisyonlar ve paydaşlarla işbirliği ve eşgüdüm içerisinde yürütür
4 Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı çıktılarını değerlendirir ve sonuçlar doğrultusunda geliştirir.
4 Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı çıktılarını değerlendirir ve sonuçlar doğrultusunda geliştirir.
5 Kritik yaşam olayları ve kriz durumlarında ikincil ve üçüncül önleme hizmetleri ve psiko-sosyal müdahale planı hazırlar ve sunar.
5 Kritik yaşam olayları ve kriz durumlarında ikincil ve üçüncül önleme hizmetleri ve psiko-sosyal müdahale planı hazırlar ve sunar.
6 Kariyer psikolojik danışmanlığı kapsamında bireyi tanıma tekniklerini uygulayarak bireysel ve grup değerlendirmeleri yapar.
6 Kariyer psikolojik danışmanlığı kapsamında bireyi tanıma tekniklerini uygulayarak bireysel ve grup değerlendirmeleri yapar.
7 Kariyer planlama kapsamında eğitim ve mesleki fırsatlar, rol geçişleri ve kariyer gelişimine yönelik bireysel ve grupla kariyer rehberliği hizmetleri yürütür.
7 Kariyer planlama kapsamında eğitim ve mesleki fırsatlar, rol geçişleri ve kariyer gelişimine yönelik bireysel ve grupla kariyer rehberliği hizmetleri yürütür.
8 Çalıştığı kurumun paydaşlarına ihtiyaçları doğrultusunda kariyer gelişim programı hazırlar ve yürütür.
8 Çalıştığı kurumun paydaşlarına ihtiyaçları doğrultusunda kariyer gelişim programı hazırlar ve yürütür.
9 Mesleki kurum, eğitim kuruluşları, iş gücü piyasası arasındaki işbirliğini ve koordinasyonu geliştirici faaliyetleri organize eder
9 Mesleki kurum, eğitim kuruluşları, iş gücü piyasası arasındaki işbirliğini ve koordinasyonu geliştirici faaliyetleri organize eder
10 Organizasyon ve örgütlere yönelik kariyer psikolojik danışmanlığı hizmeti sunar.
10 Organizasyon ve örgütlere yönelik kariyer psikolojik danışmanlığı hizmeti sunar.
11 Aile danışmanlığı kuramlarını bilir.
11 Aile danışmanlığı kuramlarını bilir.
12 Evliliğe hazırlık ve evliliği güçlendirme programları planlar.
12 Evliliğe hazırlık ve evliliği güçlendirme programları planlar.
13 Evlilik öncesi psikolojik danışma hizmetleri kapsamında eş seçimi kuramları, kişisel ve çevresel faktörleri açıklar.
13 Evlilik öncesi psikolojik danışma hizmetleri kapsamında eş seçimi kuramları, kişisel ve çevresel faktörleri açıklar.
14 Aile yaşam döngüsü evreleri kapsamında rol geçişleri konusunda önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütür.
14 Aile yaşam döngüsü evreleri kapsamında rol geçişleri konusunda önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütür.
15 Aile içi şiddet ve boşanma gibi kriz durumlarında müdahale hizmetlerini açıklar.
15 Aile içi şiddet ve boşanma gibi kriz durumlarında müdahale hizmetlerini açıklar.
16 Psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlamaya yönelik terapötik becerileri etkili şekilde kullanır.
16 Psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlamaya yönelik terapötik becerileri etkili şekilde kullanır.
17 Danışanın sorunu ve davranışsal amacına uygun bireysel danışma oturumları planlar ve yürütür.
17 Danışanın sorunu ve davranışsal amacına uygun bireysel danışma oturumları planlar ve yürütür.
18 Danışanın ihtiyacına yönelik uygun müdahale yöntem ve tekniklerini kullanır.
18 Danışanın ihtiyacına yönelik uygun müdahale yöntem ve tekniklerini kullanır.
19 Grup kuralları doğrultusunda ve grup evreleri çerçevesinde grubun amacına uygun alıştırma ve teknikler ile grupla psikolojik danışma liderliğini yürütür.
19 Grup kuralları doğrultusunda ve grup evreleri çerçevesinde grubun amacına uygun alıştırma ve teknikler ile grupla psikolojik danışma liderliğini yürütür.
20 Danışanların sorunlarını gelişim, kişilik, psikolojik danışma kuramları çerçevesinde profesyonel bir bakışla çerçevelendirir.
20 Danışanların sorunlarını gelişim, kişilik, psikolojik danışma kuramları çerçevesinde profesyonel bir bakışla çerçevelendirir.
21 Yaşam dönemi ve uyum problemleri, davranış bozukluklarına dair alan bilgisini vaka formülasyonunda işe koşar.
21 Yaşam dönemi ve uyum problemleri, davranış bozukluklarına dair alan bilgisini vaka formülasyonunda işe koşar.
22 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin ve kendi kültürel özelliklerinin farkındadır.
22 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin ve kendi kültürel özelliklerinin farkındadır.
23 Kültüre duyarlı psikolojik danışma beceri ve yeterliklerine sahiptir.
23 Kültüre duyarlı psikolojik danışma beceri ve yeterliklerine sahiptir.
24 Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip ve dezavantajlı danışanlara okul, kariyer ve aile psikolojik danışmanlığı hizmetlerini sunarken kültüre duyarlı psikolojik danışma bilgi, beceri ve yeterliklerini işe koşar.
24 Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip ve dezavantajlı danışanlara okul, kariyer ve aile psikolojik danışmanlığı hizmetlerini sunarken kültüre duyarlı psikolojik danışma bilgi, beceri ve yeterliklerini işe koşar.
25 Danışanın ihtiyaçlarına ve özelliklerine uygun psikolojik test ve test dışı teknikleri seçer.
25 Danışanın ihtiyaçlarına ve özelliklerine uygun psikolojik test ve test dışı teknikleri seçer.
26 Danışanın ihtiyaçlarına ve özelliklerine uygun psikolojik test ve test dışı teknikleri yönergeleri doğrultusunda uygular ve değerlendirir.
26 Danışanın ihtiyaçlarına ve özelliklerine uygun psikolojik test ve test dışı teknikleri yönergeleri doğrultusunda uygular ve değerlendirir.
27 Bilimsel araştırma süreci basamaklarını ve yöntemlerini bilir.
27 Bilimsel araştırma süreci basamaklarını ve yöntemlerini bilir.
28 Rehberlik ve psikolojik danışma alanına dair araştırma tasarlar.
28 Rehberlik ve psikolojik danışma alanına dair araştırma tasarlar.
29 Araştırma konusu ve amacına uygun örnekleme ve veri toplama yöntemiyle elde ettiği verileri analiz eder.
29 Araştırma konusu ve amacına uygun örnekleme ve veri toplama yöntemiyle elde ettiği verileri analiz eder.
30 Araştırma sonuçlarını araştırma amacına uygun şekilde yorumlar ve raporlar.
30 Araştırma sonuçlarını araştırma amacına uygun şekilde yorumlar ve raporlar.
31 Rehberlik ve psikolojik danışma alanında ulusal ve uluslararası etik ilkeleri, standartları, kuralları ve kodları bilir.
31 Rehberlik ve psikolojik danışma alanında ulusal ve uluslararası etik ilkeleri, standartları, kuralları ve kodları bilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)