Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişim Sistemleri Tasarımı ve Analizi | ISE 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. YÜKSEL YURTAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BURCU ÇARKLI YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilişim sistemlerinin analizi ve geliştirilmesinde güncel analiz, tasarım ve modellenme kullanılan yapısal araç ve teknikleri, yöntemlerinin uygulanması ile geliştirme sürecinin sistematik adımlarının kavranması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bilişim Sistemleri Geliştirme Süreçleri ve Modelleri, Yapılabilirlik Çalışmaları, İhtiyaçları Belirleme, İhtiyaç Analizi ve Modelleme, Bilişim Sistemi Tasarımı, Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Analizi, Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Tasarımı, UML ile analiz ve tasarım uygulamaları, Bilişim Sistemi Örnek Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişim projelerinin analizinde gerekliliğini kavrar ve değerlendirebilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Bilişim sistemi modülleri arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Bilişim projelerini analiz yöntemleri kullanarak karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Bilişim projelerin analizlerde sıklıkla kullanılan yöntemleri karşılaştırıp değerlendirebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim Sistemleri Analiz ve Tasarım Giriş | |
2 | Bilişim Sistemleri Geliştirme Süreçleri ve Modelleri | |
3 | Bilişim Sistemi Yapılabilirlik Çalışmaları | |
4 | Bilişim Sistemi İhtiyaçları Belirleme | |
5 | Veri Analizi ve Modelleme I | |
6 | Veri Analizi ve Modelleme II | |
7 | Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Analiz ve Modelleme I | |
8 | Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Analiz ve Modelleme II | |
9 | Bilişim Sistemi Tasarım | |
10 | Veritabanı Tasarım | |
11 | Bilişim Sistemi Girdi, Çıktı ve Arayüz Tasarım | |
12 | Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Tasarım ve Modelleme | |
13 | Bilişim Sistemi Kurulum ve Bakım | |
14 | Bilişim Sistemi Örnek Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | www.sabis.sakarya.edu.tr ders notları paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | 1. Arthur M. Langer, “Analysis and Design of Information Systems”, Third Edition , Springer.,2010. 2.Simha R. Magal, Jeffrey Word, “Essentials of Business Processes and Information Systems”, John Wiley & Sons, 2009. 3.Kenneth E. Kendall and Julie E. Kendall,, “Systems Analysis and Design”, 4. Whitten and Bentley, Systems Analysis and Design Methods 7e, McGraw-Hill, 2005. 5. Dennis,Wixom and Tegarden, Systems Analysis and Design with UML Version 2.0, John Wiley & Sons, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlama becerisi | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |