Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alanı Dersi (Y.Lisans) | ILK 801 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DURSUN AKSU, Doç.Dr. EBRU UZUNKOL, Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ, Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereci organize etme, literatürü takip etme, güncel konular hakkında kritik yapabilme becerisi geliştirme, tahlil etme yetisini geliştirme, bilime katkı koymayı tasarlama konularında öğrencinin ilerlemesini sağlama. |
Dersin İçeriği | Tez konusu ve Güncel Konular |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütebilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verebilecektir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Belirlenen konudaki en güncel akademik tartışmalara katılabilecektir | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapabilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | Bu konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturabilecektir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
2 | Literatür takibi | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
3 | Literatür takibi | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
4 | Makale inceleme | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
5 | Makale inceleme | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
6 | Makale inceleme | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
7 | Değerlendirme | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
8 | Değerlendirme | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
9 | Değerlendirme | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
10 | Rapor Hazırlama ve Sunma | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
11 | Rapor Hazırlama ve Sunma | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
12 | Rapor Hazırlama ve Sunma | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
13 | Raporları Sunma | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
14 | Raporları Sunma | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
Ders Kaynakları | İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir. | X | |||||
2 | Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir. | X | |||||
3 | Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder. | X | |||||
4 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar. | X | |||||
7 | Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır. | X | |||||
8 | Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar. | X | |||||
11 | Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir. | X | |||||
12 | İlkokula yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ödev | 50 |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
1. Ödev | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 1100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 1100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 3 | 5 | 15 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |