Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Eğitiminde Üstbilişin Önemi | ILF 627 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL ÖNDER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini anlamaları öğretmenlerin ise öğrencilerin öğrenme çabalarını anlayarak onlara öğrenmeleri konusunda yardım etmeleri öğrenmenin gerçekleştirilebilmesi bakımından önemlidir. Bu durum da öğrencilerin sahip oldukları bilgiyle yeni bilgi arasında ilişki kurabilmelerini, kendi öğrenmelerini kontrol edebilmelerini ve öğrendikleri bilgileri yeni alanlarda kullanarak bilgileri içselleştirmelerini gerektirmektedir. Dolayısıyla öğrencilerin öğrenmelerinde, hem bilişsel süreçler hem de bu süreçlerin farkında olmak önem kazanmaktadır. Bu ders kapsamında da fen eğitiminde üstbilişin önemi tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Üstbilişin ne olduğu, anlama stratejileri, üstbiliş stratejileri, üstanlama, bireysel farklılıklar, özdüzenlemeli öğrenme, ölçme konularında ve üst bilişin fen ve matematik alanlarındaki önemi konusunda tartışma yürütülecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üstbilişin ne olduğunu açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | Anlama stratejilerini listeler | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
3 | Üstbiliş stratejilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Bireysel farklılıkların önemini tartışır | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Proje / Tasarım, Sınav, |
5 | Üstbilişin nasıl ölçüleceğini açıklar | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
6 | Üstbilişin fen eğitimindeki önemini tartışır | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Proje / Tasarım, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üstbiliş nedir | |
2 | Anlama stratejileri | |
3 | Üstbiliş stratejileri | |
4 | Üstbiliş stratejileri | |
5 | Üstanlama | |
6 | Bireysel farklılıklar | |
7 | Bireysel farklılıklar | |
8 | Ara sınav | |
9 | Özdüzenlemeli öğrenme | |
10 | Teknoloji | |
11 | Ölçme | |
12 | Fen ve matematik | |
13 | Fen ve matematik | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | •Zohar, A. & Dori, Y. J. (2011). Metacognition in Science Education. Springer •Hacker,D. J., Dunlosky, J. & Graesser, A.C.(2009). Handbook of Metacognition in Education. NY: Routledge •Perfect, T.J. & Schwartz, B.L. (2004). Applied Metacognition. NY: Cambridge University Press |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |