Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bireysel Öğretim Teknikleri | ILF 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | ---- |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde teknolojinin gelişmesi, eğitim alanında teknolojik araçların kullanılmasını zorunlu hale getirmiştir. Bireysel öğretim tekniklerinin öğretim araçları ders kitabının yanı sıra teknolojik araçlardır. Ülkemizin gelişmiş ülkeler arasındaki yerini alabilmesi ve bilim ve teknolojide önder ülke olabilmesi için bireysel öğretim yöntemlerinin ve bu yöntemlerde kullanılan araçların lisansüstü düzeyde öğrencilerin öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Grupla öğretim ve bireysel öğretim yöntemlerini sınıflandırır ve açıklar | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Programlı öğretimi tanımlar ve ilkelerini açıklar | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
3 | Programlı öğretim modellerini sınıflandırır her model için uygulama yapar | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Bilgisayar ortamında programlı öğretim modellerine uygun örnek etkinlikler yapar | Gösteri, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Sınıf dışı öğretim tekniklerini sınıflandırır ve herbir teknik için uygulama yapar | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grupla öğretim ve Bireyselleştirilmiş Öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Glaser’in modeli: tarihsel gelişimi, kuramsal temelleri | İlgili Kaynaklar |
3 | Gagne’nin modeli: tarihsel gelişimi, kuramsal temelleri | İlgili Kaynaklar |
4 | Skinner’in modeli: tarihsel gelişimi, kuramsal temelleri | İlgili Kaynaklar |
5 | Programlı öğretim ve ilkeleri, | İlgili Kaynaklar |
6 | Programlı Öğretim modelleri: Doğrusal program modeli | İlgili Kaynaklar |
7 | ARA SINAV | İlgili Kaynaklar |
8 | Dallara ayrılan program modeli ve örnek uygulama | İlgili Kaynaklar |
9 | Atlamalı dallara ayrılan program modeli ve örnek uygulama | İlgili Kaynaklar |
10 | Bilgisayar Destekli Öğretim: Alıştırma ve tekrar programları | İlgili Kaynaklar |
11 | Birebir öğretim ve problem çözmeye yönelik programlar | İlgili Kaynaklar |
12 | Problem çözmeye yönelik programlar | İlgili Kaynaklar |
13 | Benzetim Programları | İlgili Kaynaklar |
14 | Sınıf dışı öğretim teknikleri: Gezi, Gözlem, Görüşme, Sergi, Proje, Ödev | İlgili Kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hızal, A., ( 1977), Programlı öğretim, Ankara Üniversitesi basım Evi. Fidan, N., (1982), Öğrenme ve öğretme , Tekışık matbaası, Ankara. Uşun, S.,(200),Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pagem Yayıncılık, Ankara. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 40 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
1. Final | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |