Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | YBS 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilim ve bilimsel araştırma konularında temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve bilim felsefesi ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlayabilme ve yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Yöntem hakkında öğrenilenleri araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanabilme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış ampirik ve kavramsal çalışmaları sorgulama ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilme ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlayabilme ve araştırma stratejisi önerebilme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Bilimsel üslubun ne olduğu ile ilgili bir kavrayış geliştirme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başarılı Bir Bilimsel Çalışma İçin İpuçları | |
2 | Araştırmalarda Etik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Araştırma Problemlerinin Belirlenmesi ve Eleştirel Kaynak Taraması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Araştırma Stratejisi Belirleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi:Anketler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Gözlem ve Mülakat | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | ARASINAV | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Nitel araştırma desenleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Araştırma Raporunun Yazılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Seminer | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-) Gürbüz, S. Şahin, F., (2016), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz, Seçkin Yayıncılık 2-) Aslan, Ş., (2019), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Nicel, Nitel ve Karma Tasarımlar İçin Bir Rehber, Eğitim Kitabevi. 3-) Neuman, W.Lawrence (2012) Basics of Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches (3rd Edt.), Pearson.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni nesil bilişim temelli iş analitiği tekniklerini kullanabilir ve bu yöntemleri işletme problemlerine uygular | X | |||||
2 | Geliştirilen çözümleri İş Zekası araçları gibi bilişim teknolojileri ile sunar | X | |||||
3 | Operasyonel işlerin yürütülebilmesi için gerekli rutin kararları bilişim teknolojileri yardımıyla verir | X | |||||
4 | Orta ve uzun vadeli stratejik kararları bilişim sistemleri yardımıyla oluşturur | X | |||||
5 | İşletme süreçlerini bilişim sistemleri yardımıyla elektronik biçime dönüştürebilir | X | |||||
6 | Elektronik dönüşümü gerçekleşmiş süreçlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlar | X | |||||
7 | Alan ile ilgili temel seviyede literatür taraması yapar | X | |||||
8 | Araştırma metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi bilişim konularına uygular | X | |||||
9 | Takım çalışmalarında ekip içi iletişimi sağlayarak çalışma grubuna liderlik yapar | X | |||||
10 | Bilişim projeleri yönetiminde grup iletişimi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |