Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik | MBA 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik ve ilgili kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Girişimcilik yaklaşımları ve türlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Girişimcilik fonksiyonları ve ilişkilerini açıklar. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Girişimcilik sürecini ve öğelerini tanımlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarır ve kariyer planını bir girişimci olarak yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Girişimciliğin geliştirilmesi için engelleri ve teşvikleri değerlendirerek önerilerde bulunur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilik ve ilgili kavramlar | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
2 | Başlıca girişimcilik yaklaşımları | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
3 | Girişimcilik Türleri | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
4 | Girişimciliğin temel fonksiyonları | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
5 | Girişimciliğin temel fonksiyonları | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
6 | Girişimciliğe istek duyma/ motivasyon | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
7 | İş fikri geliştirme | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
8 | İş planı ve unsurları | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
9 | ARASINAV | |
10 | Girişimcilik kültürü | Arıkan, Semra (2004), Girişimcilik, Siyasal kitabevi, Ankara |
11 | İşletme kurma ve geliştirme | Arıkan, Semra (2004), Girişimcilik, Siyasal kitabevi, Ankara |
12 | Yerel Girişimcilik ve KOBİler | 3. Döm, S. (2006), Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği, Detay yayıncılık. |
13 | Uluslar arası girişimcilik | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
14 | Girişimcilik Ahlakı | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sezer, Cemal (2011), Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1.Kuratko D.F. ve Hodgetts R.M. (1995), Entrepreneurship: A Contemporary Approach, The Dryden Press-1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | ||||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | ||||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | ||||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Kısa Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |