Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya Ekonomisi | IKT 464 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT BİLEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dünya Ekonomisinin Tarihsel süreçteki değişim yönelimini analiz ederek; Dünya´daki üretim, ticaret finans hareketlerindeki değişimi ortaya koyarak, dünyanın yaşadığı krizler ve yansımalarını analiz etmek.
|
Dersin İçeriği | Dünya Ekonomisinin tarihsel süreçteki genel trendlerini ortaya koyarak; ticaret, finans ve üretim odaklı analizlerinin yapılması ve yansımaları
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya´nın başlangıç(0) dan ilk bin yılı ve sonrasındaki ekonomik verileri analiz eder. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, Sınav, |
2 | Batı Dünyasının Gelişmesinin Dünyanı Geri Kalanına nasıl etki yaptığını öğretir ve yorumlar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısında Dünya Ekonomisindeki genel trendleri açıklar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
4 | Kapitalist Dünyanın Ekonomik Kurumları ve 2.Küresel Dalganın Başlangıcını anlatır. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | Dünya Ekonomisinde Sol Yükseliş ve Refah Uygulamaları hakkında bilgi verir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
6 | Küresel 2.Dalganın Hızlanma Süreci Ticaretin Küreselleşmesini analiz eder ve yorumlar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
7 | Dünya´nın Tek Kutuplaşması ve Finansın Küreselleşmesini anlatır ve analiz eder. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
8 | Finans Odaklı Dünya Ekonomisinin Gelişmesi ve Yaşanan Krizleri analiz eder ve yorumlar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
9 | Dünya ekonomisinde üretim yapısının uluslararasılaşması ve Yeni Üretim Kutuplarını öğretir ve analiz eder. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
10 | Dünya Ekonomisinin Bölgeselleşme odaklı Gelişmesini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zaman Tünelinde Dünya Ekonomisi 0-1000 | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 1. ve 2. Bölüm |
2 | Batı Gelişmesinin Dünyanı Geri Kalanına Etkisi 1000-1950 | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 3. Bölüm |
3 | Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısında Dünya Ekonomisi | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 4. Bölüm |
4 | Kapitalist Dünyanın Ekonomik Kurumları ve 2.Küresel Dalganın Başlangıcı | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 5. Bölüm |
5 | Dünya Ekonomisinde Sol Yükseliş ve Refah Uygulamaları | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 6. Bölüm |
6 | Küresel 2.Dalganın Hızlanma Süreci Ticaretin Küreselleşmesi | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 7. Bölüm |
7 | Dünya´nın Tek Kutuplaşması ve Finansın Küreselleşmesi | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 8. Bölüm |
8 | Finans Odaklı Dünya Ekonomisinin Gelişmesi ve Yaşanan Krizler | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 9. Bölüm |
9 | VİZE SINAVI | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 10. Bölüm |
10 | Dünya ekonomisinde üretim yapısının uluslararasılaşması ve Yeni Üretim Kutupları | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 11. Bölüm |
11 | Dünya Ekonomisinde Bölgeselleşme odalı Gelişme, AB- NAFTA VB | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 12. Bölüm |
12 | Dünya Ekonomisinde Doğrudan Yabancı Sermaye, TNC´ler ve Çevre Ülkelerdeki yansımalar | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 13. Bölüm |
13 | Dünya Ekonomisinde Emek Hareketleri ve Uluslararası Göç Olgusu | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 14. Bölüm |
14 | Dünya Ekonomisinin Finansal Krizi ve Yansımaları | Dünya Ekonomisi Mahfi Eğilmez 15. Bölüm |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dünya Ekonomisi, Mahfi Eğilmez, Remzi Kitapevi,2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | X | |||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |