Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öngörü Teknikleri | EKO 366 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencinin zaman serilerinin öngörüsü için gerekli olan teknikleri ve yöntemleri anlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin amacına uygun olarak öncelikle zaman serisi temel konuları ele alınacak ve çeşitli öngörü modelleri üzerinde durulacaktır. Son olarak temel göstergeler kullanılarak öngörüler yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Döngüleri öğrenir | Soru-Cevap, | Ödev, |
2 | Veri girişini öğrenir | Soru-Cevap, | Ödev, |
3 | Programlamnın temel mantığını öğrenir | Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Kendi ihtiyaçları doğrultusunda program yazar | Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş/ öngörünün önemi, öngörü model tipleri, öngörü metodolojisi | |
2 | öngörü tekniklelerinin temelleri / temel öngörü teknikleri | |
3 | zaman serisi verinin düzleştirilmesi ve öngörü | |
4 | trendi modelleme ve öngörü, basit modellerle öngörü | |
5 | doğrusal modeller ve öngörü / causal regression models and forecasting | |
6 | Laboratuvar | |
7 | mevsimselliği modelleme ve mevsimselliğin öngörüsü | |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | tek değişkenli Box-Jenkins modelleri ve öngörü /AR-MA-ARMA modelleri ile öngörü | |
10 | Mevsimsel ARIMA modelleri ile öngörü | |
11 | ARCH ve GARCH modelleri ile öngörü | |
12 | VAR modelleri ile öngörü | |
13 | Öngörü başarı kriterleri, öngörü değerlendirme ve model seçme | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi Tarafından Paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Ekonometrik Zaman Serileri, Mustafa SEVÜKTEKİN, Mehmet ÇINAR, Dora Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | X | |||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |