Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II (Artistik Seramik) SRM 402 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Dijital Ortamda Artistik Görselleştirme II

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. BUKET ACARTÜRK
Dersi Verenler Prof. BUKET ACARTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencinin sanatsal bir proje tasarımını oluşturma süreçlerini, konu ile ilgili araştırma ve uygulamalarını aşamalarını rapolaştırma ve sunuma çevirme tekniklerini planlamasını amaçlar.  

Uygulama Atölyesi II (Artistik Seramik) dersi kapsamında yapılan özgün proje araştırmaları ve uygulamalarını lisans tezi biçiminde yazılı metne dönüşrmek. Proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmak, araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenmek ve tez yazım kurallarına uygun olarak yazılı metin oluşturarak, sunmak.

Dersin İçeriği

Uygulama projesinin gelişim süreçlerini, proje üzerinde yapılan yeni araştırmaları ve çalışmayı destekleyen sanat hareketlerini kuramsal açıdan irdeleyen savunan bir tez modeli dersin genel içeriğini oluşturur.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mesleki yeteneklerini geliştirmek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
2 Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Konusu ile ilgili problematikleri çözebilmek. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
6 Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrencilerin dönem arasında yapmış oldukları arştırmalar, uygulamalar kontrol edilir. Yeni öneriler verilir. Esas proje uygulamasında kullanılacak malzemeler tespit edilir.
2 Maketler üzerinde ana proje tasarımında nasıl bir büyütme yöntemi kullanılacağı açıklanır. Teknik zorluklar, pişirim aşamasında çıkabilecek sorunlar tespit edilir.
3 Masif çalışmalarda kil kütlelerin hazırlanma yöntemleri öğrencilere uygulatılarak gösterilir. Malzemelerin kullanım yöntemleri ve kilin kuruma evreleri çalışmanın sağlıklı ilerlemesi için en önemli faktörlerden biridir.
4 Büyük seramik heykel çalışmalarında kil yada farklı malzemelerden konstrüksiyonların kullanılması, modüler sistemlerde bağlantı yivlerinin yerlerinin tesbiti irdelenir.
5 Öğrencilerin yaptıkları tasarım uygulamaları; artistik, teknik açıdan ve çalışma takvimine paralel gidip gitmediğine bakılarak değerlendirilir (birinci ara değerlendirme).
6 Değerlendirme kriterlerine bağlı olarak, tasarımlar üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Uygulamalarda kurutma aşamaları konusunda öğrenciler bilgilendirilir.
7 Deneme plakaları üzerinde yeni renklendirme teknikleri uygulamaları yapılır. Uygulamalar deneme fırınına yerleştirilir. VIII. HAFTA: Yeni renk örnekleri, sırlanmamış maketler üzerinde denenir.
8 Yeni renk örnekleri, sırlanmamış maketler üzerinde denenir. Sırlama , oksitleme, artistik sır deneme ve fırınlama yöntemleri hakkında öğrencilere bilgi verilir.
9 Sırlanmış, oksitlenmiş yada üzerinde renklendirme çalışması yapılmış olan maketler fırınlanır. Esas proje tasarımınlarının tamamlanması çalışmaları devam eder.
10 Tamamlanmış olan proje tasarımları artistik, teknik, özgünlük ve gelişim sürecindeki zorluklar dikkate alınarak değerlendirilir (vize değerlendirmesi). Öğrencilerle birlikte ortak eleştiriler yapılır.
11 Çalışmaların kurutulma evresine geçilir. Uygulanan tekniklere göre farklı kurutma yöntemleri konusunda öğrenciler bilgilendirilir. Doku çalışmaları, teknikleri ve dokunun formun bütünü ile ilişkisi konuları irdelenir.
12 Maket çalışmalarında kullanılan yüzey renklendirmelerine göre, proje tasarımlarının sırlama ve renklendirme yöntemleri tespit edilir.
13 Proje tasarımlarının fırınlanmasına başlanır. Büyük boy çalışmalarda uygulanacak olan kurutma ve fırınlama yöntemleri tekrar irdelenir.
14 Görsel ve sözlü olarak yapılan proje sergisi tasarımları artistik, teknik ve özgünlük kriterlerine göre değerlendirilir.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

Dictionary of Ceramic Science and Engineering” Loran S, O’Bannon Plenum Pres, NewYork and London, 1984 ISBN: 0-306-41324-8
The Complete Guide to Sculpture, Modelling and Ceramics Techniques and Materials” Consultant Editor Barry Midgley, The Apple Pres, 1987
ISBN: 1850761256

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. X
5 Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
7 Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. X
8 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. X
9 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. X
10 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
4. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Final 1 10 10
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 20 40
Performans Görevi (Seminer) 1 13 13
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5