Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mahremiyet ve Cinsel Gelişim | EBE 212 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mahremiyet ve Cinsel gelişim, toplumun genel cinsel sağlığı korumak, çocuklar ve ergenlerin erişkin yaşama sağlıklı bir geçiş yapabilmelerini kolaylaştırmak nedeniyle, her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Bu dersin amacı; İnsan için önemli bir yere sahip olan mahremiyet ve cinselliğin doğru bir şekilde algılanmasını sağlamak, doğru bilinen yanlışları tanımlamak ve geleceğe sağlıklı nesiller bırakabilmektir. |
Dersin İçeriği | Mahremiyet kavramı ve mahremiyet bilinci, Cinsellik kavramı ve cinselliğin konuşulması, cinsel mitler, sağlıklı cinsel yaşam, cinsellikte normallik ve parafililer, çocuk ve ergenlikte cinsellik, erkek ve kadın cinsel işlev bozuklukları, eşcinsel yönelimler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | · Keçe C. Cinselliğin dayanılmaz ağırlığı. · Lehmiller, J. J. (2017). The psychology of human sexuality. John Wiley & Sons. Bölüm 4; ss. 236-286 · Çok F., Kutlu Ö.(2012). Ergenlerin Cinsel Eğitimi. Pagem Akademi. · Saygılı S. (2004). Yaşam ve Cinsellik · Ersanlı K., Kumcagöz H. (2016). Cinsel Sağlık Eğitimi. Pagem Akademi. · Çok F., Kutlu Ö.(2012). Ergenlerin Cinsel Eğitimi. Pagem Akademi. · · Saygılı S. (2004). Yaşam ve Cinsellik · Ersanlı K., Kumcagöz H. (20 Cinsel Sağlık Eğitimi. Pagem Akademi.Taşkın L, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş VII. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2005. · Lowdermilk, DL., Perry, SE., Bobak, IM. Maternity and Women’s Health Care. Seventh Edition, Mosby Company, 2000. · Gilbert ES, Harmon, JS. Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı. Çev. Ed. Lale Taşkın, Palme Yayıncılık, Ankara, 2002. · Pernoll ML. Obstetrik ve Jinekoloji El Kitabı. Çev. Ed.: Ali Ayhan, Gürkan Bozdağ, Palme Yayıncılık, Ankara. 2002.
· Pillitteri A. Maternal and Child Health Nursing Care of the Childbearing and Childrearing Family. Fourth Edition Lippincott Company, Philadelphia, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | ||||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | ||||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | ||||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | ||||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | ||||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|