Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medıa Lıteracy | YBP 205 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, | |
2 | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, | |
3 | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, | |
4 | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, | |
5 | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, | |
6 | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, | |
7 | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, | |
8 | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | A general introduction to the meaning, basic concepts, place and importance of communication in today's world; | |
2 | Mass media, Basic features of mass communication (historical, structure, cultural and economic dimensions); | |
3 | Media literacy and its importance, Media literacy process in the world and in Turkey; | |
4 | Media functions, economic dimension; | |
5 | Television, television broadcasting in Turkey, Television program types, TV program analysis, warning symbols; | |
6 | Family, children and television (TV watching habits), Negative effects of television; | |
7 | Radio, its functions, radio program types and analysis; | |
8 | Periodic written and printed media, their functions, basic concepts of newspapers and magazines, The importance of news and photography in the newspaper; | |
9 | Ethical problems and legislation in the media; | |
10 | In-Year Exam | |
11 | Popular culture and Culture Industry; | |
12 | Computer, internet, virtual games, Social media; | |
13 | Technology (TV, computer, internet, game, social media) addiction, moderate media use | |
14 | General review and evaluation. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
1 | |||||||
2 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
5 | |||||||
6 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
13 | X | ||||||
14 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
15 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
Mid-terms | 1 | 5 | 5 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Assignment | 1 | 10 | 10 |
Final examination | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |