Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cerrahi Bilimler Seçmeli Stajı (Anesteziyoloji ve Reanimasyon) | TIP 610 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Endotrakeal entübasyon Temel ve ileri yaşam desteği Kardiyopulmoner resüsitasyon |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoğun bakım Kronik ağrı Rejyonal anestezi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR PALABIYIK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ FUAT ERDEM, Prof.Dr. AYÇA TAŞ TUNA, Doç.Dr. ONUR PALABIYIK, Doç.Dr. ONUR BALABAN, Doç.Dr. BAYAZİT DİKMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Anestezi, Yoğun Bakım ve Ağrı ile ilgili konularda eğitim için temel bilgi ve pratik uygulamaları öğretmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu staj sırasında hastanın havayolu güvenliğini sağlama yöntemleri, anestezi öncesi ve sonrasında takip ve değerlendirilmesi, endotrakeal entübasyon, laryngeal maske yerleştirilmesi, mekanik ventilasyon, anestezide kullanılan ilaç ve yöntemler (rejyonel, genel anestezi vb), postoperatif analjezi uygulamaları, temel ve ileri yaşam desteği, yoğun bakımda hastanın değerlendirilmesi ve tedavisi, akut ve kronik ağrılı hastaya yaklaşım, kanser ağrısında basamak tedavisinin öğrenilmesi hedeflenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel ve İleri Yaşam Desteği algoritmasını öğrenmeli ve uygulayabilmelidir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
2 | Monitörizasyon yapabilmelidir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
3 | Kardiyopulmoner resüsitasyon yapabilmelidir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
4 | Endotrakeal entübasyon yapabilmelidir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
5 | LMA uygulayabilmelidir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
6 | Anestezik ilaç ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olabilmelidir. | Anlatım, | Performans Görevi, |
7 | Akut ve Kronik ağrılı hastaya tedavi yaklaşımını bilmelidir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
2 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
3 | YOĞUN BAKIM KLİNİK UYGULAMALAR | |
4 | YOĞUN BAKIM KLİNİK UYGULAMALAR | |
5 | YOĞUN BAKIM KLİNİK UYGULAMALAR | |
6 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
7 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
8 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
9 | YOĞUN BAKIM KLİNİK UYGULAMALAR | |
10 | YOĞUN BAKIM KLİNİK UYGULAMALAR | |
11 | YOĞUN BAKIM KLİNİK UYGULAMALAR | |
12 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
13 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
14 | AMELİYATHANE KLİNİK UYGULAMALAR | |
15 | ||
16 | ||
17 | ||
18 | ||
19 | ||
20 | ||
21 | ||
22 | ||
23 | ||
24 | ||
25 | ||
26 | ||
27 | ||
28 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Pratik uygulamalarla hesaplanır. |
Ders Kaynakları | Morgan, G. Edward, Maged S. Mikhail, and Michael J. Murray. (2015). Clinical anesthesiology. New York: Lange Medical Books/McGraw Hill Medical Pub. Division. Hadzic A, ed. (2010). The Textbook of Regional Anesthesia and Acute Pain Management. New York: McGraw-Hill Medical. Miller, R. D. (2010). Miller's anesthesia (7th ed.). Philadelphia, PA: Churchill Livingstone/Elsevier. Yoğun Bakım Sorunları ve Tedavileri, 3. Baskı 2011, Nobel Tıp Kitapevi. Irwin ve Rippe’nin Yoğun Bakım Tıbbı, 6. Baskı 2014, Güneş Tıp Kitapevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | ||||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | ||||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | ||||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | ||||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | ||||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | ||||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | ||||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | ||||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 125 | 125 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |