Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Adli Tıp | TIP 501 | 5 | 39 + 24 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA İHSAN USLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA İHSAN USLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölüm teşhisini koyar, ölü muayenesini yapıp bulguları tanıyabilir, defin ruhsatı düzenler, klasik otopsi yapılması gereken durumlarda cesedin ilgili merkeze yönlendirilmesini sağlar. | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Tıbbi etik ilkeler ışığında, muayene koşullarını oluşturarak, hasta hekim ilişkisinde etik değerlere uygun hekim sorumluluğunu göster | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Yaraları değerlendirir, adli tıbbi açıdan yaranın ağırlığını değerlendirir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Adli olguları tanıyabilir, adli olguların değerlendirme sürecinde anamnez alabilir, olgunun özelliğine göre beden muayenesini yapar ve gerekli konsültasyonları sağlayabilir, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Aile içi şiddetin tanımı ve sınıflandırmasını yapar. Çocuk istismarı olgularına genel yaklaşımı bilir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Adli kimlik ve tıbbi kimlik kavramlarını bilir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Minnesota ve İstanbul protokolünü bilir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | Adli psikiyatriyi ilgilen konular ve hukuksal önemi, adli psikiyatriyi ilgilen konularda muayene yöntemlerini bilir | Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi Etik ve Aydınlatılmış Onam, | |
2 | Asfiksiler, | |
3 | Tıbbi Etik ve Aydınlatılmış Onam, | |
4 | Asfiksiler, | |
5 | TCK'da Hekimleri İlgilendiren Yasalar, | |
6 | Bilirkişilik-Hekimin Hukuki Sorumluluğu, | |
7 | Yaralar (Künt Cisim, Delici Alet, Kesici Alet, Ezici-Kesici Alet Yaraları, Delici-Kesici Alet, Ateşli Silah Yaraları, ) | |
8 | Yaralar (Künt Cisim, Delici Alet, Kesici Alet, Ezici-Kesici Alet Yaraları, Delici-Kesici Alet, Ateşli Silah Yaraları, ) | |
9 | Yaralar (Künt Cisim, Delici Alet, Kesici Alet, Ezici-Kesici Alet Yaraları, Delici-Kesici Alet, Ateşli Silah Yaraları, ) | |
10 | Yaralar (Künt Cisim, Delici Alet, Kesici Alet, Ezici-Kesici Alet Yaraları, Delici-Kesici Alet, Ateşli Silah Yaraları, ) | |
11 | Çocuk İhmali ve İstismarı, Cinsel Saldırı Suçları, | |
12 | Aile İçi Şiddet-Kadına Yönelik Şiddet, Adli Psikiyatri, Çocukta Adli Psikiyatri, | |
13 | Olay Yeri İncelemesi, Adli Toksikoloji ve Madde Bağımlılığı, | |
14 | İnsan Hakları ve İhlalleri ve Kimliklendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıp Pç1 | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | ||||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | ||||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | ||||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | ||||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | ||||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | ||||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|