Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Türk Şiirinde Estetik Değerler CUL 536 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra AY, Arş. Gör. Elif Esra ÖNEN DEDE, Arş. Gör. Melike KILIÇ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Modern Türk Şiirinin estetiği hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Modern Türk Şiirinin genel çerçevesi çizilir; şiiri diğer sanat ve yazı türlerinden farklı kılan özellikler; estetik kavramı  ve estetiğin sanat, edebiyat ve şiir ile olan yakın ilişkisi; metafor, metonim, imge, ses değeri, şiir türleri örnekler üzerinden gösterilir. Çeşitli şiirler incelenip değerlendirilir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci, estetik kavramını öğrenir. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav,
2 Öğrenci, şiirin kendine has estetik yapısını öğrenir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
3 Öğrenci, imge, metafor, metonim kavramlarını tanımlayıp sınıflandırır. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev, Sözlü Sınav,
4 Öğrenci, şiirsel anlam nedir tanımlar, örneklendirir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev, Sözlü Sınav,
5 Öğrenci, Türk ve dünya şiirinden türlü örnekler üzerinde estetik yargı üretir; karşılaştırma yapar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Estetik kavramı ve farklı estetik anlayışlar.
2 Şiir nedir? Şiirin dili nedir?
3 Şiir ve estetik ilişkisi.
4 Şiirdeki resim: imge
5 Şiirde müzik: ses
6 Şiirsel anlam: metafor ve metonimi
7 Duygu ve şiir ilişkisi
8 Vize sınavı
9 Düşünce ve şiir ilişkisi
10 Şiirde biçim ve içerik ilişkisi
11 Şiir incelemeleri
12 Şiir incelemeleri
13 Şiir incelemeleri
14 Değerlemdirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. M. Orhan Okay, Poetika Dersleri

2. Hasan Akay, Servet-i Fünûn Şiir Estetiği

3. Aristo, Poetika

4. İsmail Tunalı, Estetik

5. Yılmaz Taşcığlu, Dar Vakitlerde Geniş Zamanlar, Behçet Necatigil´in Şiiri

6. Yılmaz Taşcıoğlu, Kader Hep Erken Zaman Hep Geç, Cahit Zarifoğlu´nun Şiiri

7. Hasan Akay, Şiiri Yeniden Okumak

8. Hasan Akay, Şiir Alâmetleri. 

9. Yahya Kemal Beyatlı, Edebiyata Dair

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. X
3 Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur.
6 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır.
7 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır.
8 Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır.
9 İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Seminer) 1 1 1
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6