Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi | FZL 801 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilimsel ağırlıklı literatür taramasının nasıl yapılabileceği, güncel veya teknolojik bilgiye nasıl ulaşılabileceği ve bu amaçla ilgili veri tabanlarının ne şekilde ve nasıl etkin bir şekilde kullanılabileceği hususlarında öğrencilerin bilgi edinme ve uygulama becerisi kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Literatür taraması, literatürde mevcut bilgi ve belgelere ulaşım, veri tabanları, bilimsel makaleden okuma, makalenin değerlendirilmesi ve yorumlanması, makalelerden elde edilen bilgilerin kullanılarak derlenmesi, hazırlanması, bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı verinin analizi, bilimsel bir makale yazma teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci farklı veri tabanlarını tanır bunları etkin kullanabilir. | Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Ödev, |
2 | Güncel ve teknolojik bilgilere ulaşma yollarını araştırır ve uygular | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgiyi yorumlayabilir | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Bilimsel çalışma raporu hazırlayabilir | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Ödev, | |
6 | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Proje / Tasarım, Ödev, | |
7 | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, | |
8 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Performans Görevi, Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, | |
9 | Soru-Cevap, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Ödev, | |
10 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, | |
11 | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, | |
12 | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, | |
13 | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, | |
14 | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyoloji ile ilgili bilgiye ulaşmak için izlenecek yol ve yöntemler | |
2 | Veri tabanlarının kullanımı ve uygulama örnekleri | |
3 | Farklı veri tabanları | |
4 | Veri tabanlarında literatür taraması için doğru anahtar kelimelerin seçimi | |
5 | Bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri | |
6 | Bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri | |
7 | Bilimsel derleme hazırlama teknikleri | |
8 | Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması | |
9 | Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması | |
10 | Makale yazma kuralları | |
11 | Makale yazma kuralları | |
12 | Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler | |
13 | Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması | |
14 | Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | ||||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | ||||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | X | |||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | X | |||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | X | |||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 300 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 300 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |