Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metal Yapıştırma Teknikleri | IMM 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sanayide kullanım alanı gittikçe artan yapıştırma tekniğinin kullanımı, mekanızmasını ve hangi tür yapıştırıcının nerelerde kullanılabileceğini ve oluşabilecek hataları önceden tespit etmeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği | Metal yapıştırma tekniğinin mekanizması , yapıştırıcı çeşitleri , adezyon,kohezyon, aktivatörler, kopma tipleri, ön hazırlıklar , meydana gelen birleştirme hataları ve giderilmesi, yüzey enerjisi, muayene ve kontrol. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapıştırma tekniğinde oluşturulan bağlantının kopma türlerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Malzemeye ve bağlantı şekline göre yapıştırıcı ve parametre önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Ayar parametrelerinin yapışma üzerine etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Yüzey işlemlerinin yapışmaya etkilerinin analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Yapıştırma tekniğinde ilgili standartlara göre bağlantının kontrol ve muayene testlerini hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapıştırma tekniğine giriş | |
2 | Yapıştırma mekanizması, ıslatma ve temas açıları, kürleşme | |
3 | Yapışma mekanizmaları teorisi, mekanik tutunma, difüzyon, elektronik, absorbsiyon, kemisorbsiyon, yüzey enerji teorisi | |
4 | Mekanik, kimyasal, fiziksel ön işlemler, primerler, aktivatörler | |
5 | Yapıştırıcılar ve özellikleri, sınıflandırılması | |
6 | Doğal yapıştırıcılar, termaplastikler | |
7 | Termoplastikler, termosetler, | |
8 | Elastomerler, çift polimerler | |
9 | Yapıştırma tekniğinde tasarım esasları | |
10 | Yapıştırma tekniğinde muayene ve kontrol, | |
11 | Yapıştırıcıların uygulama alanları, | |
12 | Vida gevşemezlik, boru dişi sızdırmazlığı, | |
13 | Sıkı geçme, ,flanşlı kavrama | |
14 | Contalama, gözenek kapatma, emprenye işi , vs. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof..Dr.Salim ASLANLAR-Ders Notları |
Ders Kaynakları | G.Habenicht, Kleben-erforderlich und fehlerfrei, Vieweg, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |