Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi | EBT 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL ÖZTEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CELAL ÇEKEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgi çağının yaşandığı günümüzde veri yönetimi, organizasyonların en temel etkinliklerinden biridir. Doğru, ilgili ve zamanında elde edilebilen bilgi, karar verme süreçlerinde çok etkilidir ve kuruluşların yaşamını sürdürebilmesi açısından son derece önemlidir. Bu ders, verilerin saklanması ve etkin olarak erişilmesi amacıyla kullanılan Veritabanı Yönetim Sistemlerinin kullanımı, veritabanlarının tasarlanması ve yönetilmesi konularında beceriler kazandırmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Veritabanı Sistemleri, Veri Modelleri, Varlık Bağıntı Modeli, Genişletilmiş Varlık Bağıntı Modeli, İlişkisel Veritabanı Modeli, Yapısal Sorgulama Dili(SQL), İleri SQL, Normalizasyon ve Başarım İyileştirme, SQL Programlama, Veritabanı Güvenliği, Diğer Veritabanı Modelleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veritabanı yönetim sistemlerini tanır | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, |
2 | Varlık-ilişki şemaları ile modelleme yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | İlişkisel Veritabanı Modellini kavrar | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | SQL ile sorgulama yapabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Veritabanını iyileştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Veritabanı tasarımını ve yönetimini yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı, Veritabanı Sistemleri | |
2 | Veri Modelleri, Varlık Bağıntı Modeli | |
3 | Varlık Bağıntı Modeli Uygulamaları | |
4 | Genişletilmiş Varlık Bağıntı Modeli | |
5 | İlişkisel Veri Modeli | |
6 | Yapısal Sorgulama Dili (SQL), Temel SQL(DML) | |
7 | Temel SQL (DDL) | |
8 | İleri SQL | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Normalizasyon ve Başarım İyileştirme | |
11 | SQL Programlama | |
12 | SQL Programlama | |
13 | Veritabanı Güvenliği | |
14 | Diğer Veritabanı Modelleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. SABİS e haftalık olarak yüklenecek Ders Notları ve Uygulamalar |
Ders Kaynakları | 1. Carlos Coronel, Steven Morris, and Peter Rob, Database Systems: Design, Implementation, and Management, Cengage Learning. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |