Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektronik İşletme | MYU 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Sena Nur Güler |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geleneksel işletme anlayışının, İnternet ve ağ teknolojilerindeki gelişmelere ayak uydurması açısından, E-işletme kavramı son yıllarda önem kazanmıştır |
Dersin İçeriği | İnternet ve e-işletmenin gelişimi, geleneksel işletme yapısından e-işletmeye geçiş, e-işletme teknikleri, e-işletmenin dünyada ve Türkiye’deki durumu ve geleceği. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | E_işletme’ye ait temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | E-İşletme’de kullanılan tekniklerin genel anlamda neden kullanıldığını bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | E-Ticaret’i geleneksel ticaret’den ayırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | İnternet’in günümüzde neden bu kadar fazla kullanıldığını ve önemini bilir, internet alt yapısı hakkında bilgi sahibidir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
5 | İnternet programcılığı hakkında bilgi sahibi olur, internet programcılığı dillerini kıyaslayabilir ve bu diller arasındaki farkları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Elektronik ortamda güvenlik kavramının ne olduğunu bilir, önemi hakkında bilgi sahibidir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
7 | SWOT analizinin e-işletmedeki önemini bilir ve neden kullanıldığı hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
8 | Elektronik ortamda Müşterinin neden önemli olduğunu bilir ve müşteriyi bulma, elde tutma ve faydasız müşteriden kurtulma hakkında bilgi sahibidir. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
9 | Veri ve metin madenciliği ve kullandığı teknikler konusunda bilgi sahibidir ve önemini bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
10 | Tedarik Zinciri Yönetimi konusunda bilgi sahibidir ve önemini bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | E-İşletme ve e-işletme’yi ilgilendiren genel tanımlar | |
2 | E-İşletme’nin kullandığı teknikler | |
3 | E-Ticaret | |
4 | İnternet hakkında genel bilgiler | |
5 | İnternet sitesi hazırlama | |
6 | E-İşletme’de güvenlik | |
7 | SWOT Analizi | |
8 | Müşteri İlişkileri Yönetimi-1 | |
9 | Müşteri İlişkiler Yönetimi-2 | |
10 | Veri Madenciliği-1 | |
11 | Veri Madenciliği-2 | |
12 | Veri Madenciliği-3 | |
13 | Web-Metin Madenciliği | |
14 | Tedarik Zinciri Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E-Ticaret, Şule Özmen, Bilgi Üniversitesi Yayını |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |