Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | CEK 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Uluslararası Sosyal Politika, AB'de Sosyal Politika, Sivil Toplum ve Sosyal Politika, Yerel Yönetimler ve Sosyal Politika, Sosyal Hizmetler ve Bakım |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ONUR METİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YILMAZ ÖZKAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. B. Yasin Çakmak Arş. Gör. Fatih Sert |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dar anlamda çalışma hayatında, geniş anlamda ise tüm toplum hayatında ortaya çıkan sosyal sorunları tarihsel ve düşünsel temelleriyle birlikte tahlil etmek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri üretmek bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Sosyal politikanın kavramsal, tarihsel ve teorik arka planı, ulusal ve uluslararası tarafları, yoksul, işsiz, kadın, çocuk, engelli, yaşlı gibi dezavantajlı kesimlere yönelik sosyal politikalar, eğitim, sağlık, sosyal güvenlik, gelir dağılımı, konut, çevre gibi alanlara yönelik güncel tartışmalar ele alıncaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilim metodolojisi hakkında bilgi sahibi olma | Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Bir sosyal bilim araştırması tasarlayabilme ve uygulama | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Nitel, nicel ve karma yöntemlerin uygulanmasında kullanılan bilgisayar programlarının farkında olma | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, |
4 | Sosyal bilim araştırmalarında etik ilke ve değerler konusunda hassas olma | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma süreciyle ilgili faydalı bilgiler, programlar, web siteleri | Ders Notları |
2 | Nitel ve nicel yaklaşımları kullanarak araştırma yürütme süreci | Ders Notları |
3 | Araştırma probleminin tanımlanması | Ders Notları |
4 | Literatür Taraması | Ders Notları |
5 | Amaç ve araştırma soruları veya hipotezleri belirleme | Ders Notları |
6 | Nicel veri toplama | Ders Notları |
7 | Nicel verileri analiz etme ve yorumlama | Ders Notları |
8 | Nitel veri toplama | Ders Notları |
9 | Nitel verileri analiz etme ve yorumlama | Ders Notları |
10 | Nvivo nitel veri analiz programı | Ders Notları |
11 | Araştırmanın raporlanması ve değerlendirilmesi | Ders Notları |
12 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | Ders Notları |
13 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | Ders Notları |
14 | Örnek Nicel Makale İncelemesi | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Community Index 1000 | 0,27 MB | |
0 | Performans-2021 | 0,01 MB | |
0 | Ppuanı | 0,02 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |