Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tanin Kimyası ve Teknolojisi | KIM 665 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Taninlerin yapılarını, özelliklerini, oluşumlarını, elde edilme yöntemlerini, reaksiyonlarını ve kullanım alanlarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Taninler, sınıflandırılması ve yapıları; Taninlerin bitki dokularında bulunuşu ve biyosentezi; Ekstraksiyon ve analiz yöntemleri; Hidrolize taninler ve reaksiyonları; Kondanse taninlerin A ve B-halkası reaksiyonları; Taninlerin karbonhidratlar, proteinler ve biyopolimerlerle etkileşimleri; Taninlerin deri sanayindeki kullanımları; Taninlerin odun yapıştırıcılarında kullanımı; Taninler ve reçine üretimi; Taninlerin metallerle reaksiyonları ve korozyon inhibitörü uygulamaları; Taninlerin polielektrolit ve adsorban olarak kullanılması; Taninlerin diğer kullanım alanları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taninlerin yapıları, özellikleri ve oluşumları ile ilgili temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
2 | Taninlerin elde edilme yöntemlerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
3 | Taninlerin analiz yöntemlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Hidrolize taninlerin reaksiyonlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Kondanse taninlerin A- ve B-halkası reaksiyonlarını karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Taninlerin kullanım alanlarını değerlendirir ve başkalarına aktarır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Taninler, sınıflandırılması ve yapıları | [1] Sayfa 1-10 |
2 | Taninlerin Bitki Dokularında bulunuşu ve biyosentezi | [1] Sayfa 11-20 |
3 | Ekstraksiyon ve analiz yöntemleri | [1] Sayfa 21-36 |
4 | Hidrolize taninler ve reaksiyonları | [1] Sayfa 37-45 |
5 | Kondanse taninler ve A-halkası reaksiyonları | [1] Sayfa 46-53 |
6 | Kondanse taninler ve B-halkası reaksiyonları | [1] Sayfa 54-60 |
7 | Taninlerin karbonhidratlar, proteinler ve biyopolimerlerle etkileşimleri | [1] Sayfa 61-78 |
8 | Taninlerin deri sanayindeki kullanımları | [1] Sayfa 79-98 |
9 | ARASINAV | |
10 | Taninlerin odun yapıştırıcılarında kullanımı | [1] Sayfa 99-106 |
11 | Taninler ve reçine üretimi | [1] Sayfa 107-115 |
12 | Taninlerin metallerle reaksiyonları ve korozyon inhibitörü uygulamaları | [1] Sayfa 116-125 |
13 | Taninlerin polielektrolit ve adsorban olarak kullanılması | [1] Sayfa 126-140 |
14 | Taninlerin diğer kullanım alanları | [1] Sayfa 141-150 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]. ÖZACAR, M., Tanin Kimyası ve Teknolojisi Ders Notları, Sakarya, 2008. |
Ders Kaynakları | [1]. HASLAM, E., Chemistry of Vegetable Tannins, Academic Press, London, 1966. [2]. HASLAM, E., Plant Polyphenols, Cambridge University Press, Cambridge, 1989. [3]. HEMINGWAY, R.W., KARCHESY, J.J. (Eds.), Chemistry and Significance of Condensed Tannins, Plenum Press, New York, 1989. [4]. HAGERMAN, A.E., Tannin Chemistry, Miami University Oxford, OH, 2002. [5]. RAPPOPORT, Z. (Ed.), The Chemistry of Phenols, John Wiley & Sons, Ltd., England, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |