Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bioinorganik Kimya | KIM 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans Üstü öğrencilere insan hayatı için önemli element metal , protein ve enzim hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Proteinlerin yapısı, porfirinler, stokromlar, katalaz, klorofil, porfirazin ftalosiyanin hemoglobin , metal toksitler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel ilkeleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Metallerin biyolojik fonksiyonlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Protein, enzim, stokrom, hemoglobin gibi insan hayatı için önemli olan bileşenlerin önemini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Ftalosiyanin, porfirin gibi sentetik makromoleküllerin yapısını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Biyokimya ile anorganik kimyanın arasındaki uyumu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Hemoglobin, Miyoglobin | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Porfirazin komplekslerinin sentez metodlarını öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Enzim komplekslerini ve özelliklerini inceler, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Porfirin komplekslerinin sentez metodlarını öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Ftalosiyaninler komplekslerinin sentez metodlarını öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | Klorofil, Koenzim gibi kavramları öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | Oksijen Toksitlerini anlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Tıbbi inorganik bileşikleri inceler, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | İyileştirici reaktifler olarak kullanılan koordinasyon komplekslerini öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, |
15 | Edinilen bilgileri kullanabilme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kimyasal Elementeler | [1] Sayfa 1-11 |
2 | Proteinler ve Yapılarındaki kompleksler | [1] Sayfa 36-40 |
3 | Enzimler ve enzim kompleksleri | [1] Sayfa 35-36 |
4 | Porfirinler ve türevleri | [2] Sayfa 154-164 |
5 | Ftalosiyaninler kompleksleri | [2] Sayfa 170-187 |
6 | Ftalosiyaninler kompleksleri | [2] Sayfa 170-187 |
7 | Porfirazin kompleksleri | [2] Sayfa 161-163 |
8 | Hemoglobin, Miyoglobin | [2] Sayfa 169-179 |
9 | Enzim kompleksleri, Stokromlar, Katalazlar | [2] Sayfa 328-334 |
10 | ARASINAV | |
11 | Klorofil, Koenzim | [2] Sayfa 218-220 |
12 | Oksijen Toksitler | [2] Sayfa 320-338 |
13 | Metal Toksitler | [2] Sayfa 338-341 |
14 | İyileştirici reaktifler olarak kullanılan koordinasyon kompleksleri | [2] Sayfa 342-349 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [2] Cowan J. A., Inorganic Biochemistry An Introduction,1997,USA |
Ders Kaynakları | [2] Gerbeleu, N. V., Arion V. B., Burgess J., Template Synthesis of Macrocyclic Compounds,1999,USA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |