Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakıt Püskürtme ve Atomizasyon | MKM 551 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EKREM BÜYÜKKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İçten yanmalı motorlarda yanmanın iyileştirilmesine yönelik yakıt püskürtme sistemlerinin tasarımı ve yakıtın damlacık dinamiği hakkında detaylı bilgiler |
Dersin İçeriği | Yakıt huzmesinin formu; Hava içindeki tek bir damlacığının dağılımı ? türbülanslı akış, yarı türbülanslı akış, laminer akış |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akış türlerini sınıflandırabilir ve ifadelerini çıkarabilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
2 | Püskürtme karakteristikleri üzerine sıvının fiziksel özelliklerinin etkisini açıklayabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
3 | Püskürtme karakteristiklerini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yakıt huzmesinin formu/ Hava direncinde küçük damlacıkların hareketi; hız; damlacıkların formu | |
2 | Yakıt huzmesinin formu/ Hava içindeki tek bir damlacığının dağılımı türbülanslı akış, yarı türbülanslı akış, laminer akış | |
3 | Yakıt püskürtme karakteristikleri/ Püskürtme açısı; püskürtme dağılımı; damlacık boyutu | |
4 | Püskürtme karakteristikleri üzerine atomizer etkisi / bir atomizerdeki akış; püskürtme dağılımı üzerine atomizerin etkisi | |
5 | Swirl atomizerin teorisi/ Atomizerdeki akış; gerçek performanslı sıkıştırma- hız katsayısı, hava çekirdeği ,püskürtme açısı | |
6 | Atomizasyon verileri için boyutsal analiz kullanımı/ Örnekler/ Motor yanma odasının modellemesine yönelik programın tanıtımı | |
7 | Püskürtme karakteristiklerin sıvının fiziksel özelliklerine etkisi/ Püskürtme dağılımı üzerine etkisi; püskürtme hızının ve yayılımının üzerine etkisi; damlacık boyutunun üzerine etkisi/ Motor yanma odasının modellemesine yönelik programın uygulaması | |
8 | Püskürtme karakteristikleri üzerine gaz ortamının etkisi/ Püskürtme hızı ve dağılımı üzerine etkisi; püskürtme açısı üzerine etkisi; püskürtme yayılımına etkisi / Motor yanma odasının modellemesine yönelik programın uygulaması | |
9 | Püskürtme karakteristikleri üzerine püskürtme basıncının etkisi/ püskürtme dağılımı üzerine etkisi; damlacık boyutunun ve spray açısı üzerine etkileri/ Motor yanma odasının modellemesine yönelik programın uygulaması | |
10 | Ara sınav | |
11 | Yakıt püskürtme karakteristiklerinin değerlendirilmesi için deneysel metotlar/ spray hızı ve yayılımını ölçümü; spray açısının ölçümü, yapısı ve dağılımı | |
12 | Yakıt püskürtme karakteristiklerinin değerlendirilmesi için deneysel metotlar / damlacık boyutun ölçümü; damlacık ölçümü için direkt metot | |
13 | Yakıt püskürtme karakteristiklerinin değerlendirilmesi için deneysel metotlar / Damlacık ölçümünde dolaylı metot- fotografik metot; fotometrik metot; elektiksel metot | |
14 | Yakıt püskürtme karakteristiklerinin değerlendirilmesi için deneysel metotlar / Kinetik ve termal metot |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lefebvre H.A. Atomization and Sprays. Hemisphere publishing corporation. |
Ders Kaynakları | Arthur H. Lefebvre, Atomization and Sprays, hemisphere publishing corporation. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |