Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektromanyetikte Green Fonksiyonları | EEM 544 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektromanyetik problemlerin çözümünde ihtiyaç duyulacak yöntemlerin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Dirac Delta Fonksiyonu, Green Formülleri, adi diferansiyel denklemlerde Green Fonksiyonları, dalga denklemlerinde Green Fonksiyonları, Helmholtz denklemlerinde Green Fonksiyonları, uygulamalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Green fonksiyonu yöntemleri konusunda temel bilgileri kavrar | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Elektromanyetik problemleri sınıflandırabilir | Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Farklı uygulamalarda Green fonksiyonlarını oluşturabilir | Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Dirac Delta Fonksiyonu, Green Formülleri | |
3 | Adi diferansiyel denklemler için Green Fonksiyonları | |
4 | Adi diferansiyel denklemler için Green Fonksiyonları | |
5 | Bir boyutlu dalga denklemleri | |
6 | İki boyutlu dalga denklemleri | |
7 | Üç boyutlu dalga denklemleri | |
8 | Helmholtz ve Poisson denklemleri için serbest uzay Green Fonksiyonları | |
9 | İki boyutlu Poisson denklemi | |
10 | İki boyutlu Helmholtz denklemi | |
11 | Dikdörtgen şeritte Poisson ve Helmholtz denklemleri | |
12 | Üç boyutlu problemler | |
13 | Silindirik domende üç boyutlu Poisson Denklemi | |
14 | Küresel domen için Poisson Denklemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Dean G.Duffy, “Green’s Functions with Applications”, Chapman&Hall/CRC, USA [2] Chen-To Tai, “Dyadic Green Functions in Electromagnetic Theory”, IEEE Press, New York, USA [3] Barton G., “Elements of Green’s Functions and Propagation”, Oxford University Press, New York, USA [4] Roach G.F., “Green’s Functions”, Cambridge University Press, Cambridge, GB [5] Stakgold I., Green’s Functions and Boundary Value Problems”, Wiley-Interscience Publications, New York, USA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |