Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Matematikten Seçme Konular | MAT 005 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | : Analiz I, II, Lineer Cebir, Diferansiyel Denklemler, Sayısal Analiz derslerini okumuş olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞEVKET GÜR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞEVKET GÜR, Prof.Dr. HALİM ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Uygulamalı Matematik EBD içerik yönünden farklı konular içermektedir. Bu alanda çalışacak öğrencilere temel sayılabilecek konuları anlatmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Matrisler, Lineer dönüşümler, Özdeğer ve özvektörler ile ilgili temel hatırlatmalar, Lineer cebirin uygulamaları (Polinomsal eğri uydurma, Lineer cebirin ekonomi ve fiziğe uygulamalaı, Kuadratik yüzeyler, Lineer Diferansiyel Denklemler), Varlık ve teklik teoremleri, Sturm teoremleri, Bazı özel fonksiyonlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matris denklemlerini çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Lineer dönüşümler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Varlık ve Teklik Teoremlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Sturm teoremlerini ve uygulama alanlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Önemli bazı özel fonksiyonlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matrisler ve matris denklemleri. | |
2 | Matrisler için bazı ters çeşitleri ve matris denklemlerine uygulamaları. | |
3 | Lineer dönüşümler, özdeğerler ve özvektörler. | |
4 | Lineer dönüşümler, özdeğerler ve özvektörler. | |
5 | Lineer cebirin uygulamaları (Polinomsal eğri uydurma, Kuadratik yüzeyler, Sürekli fonksiyonlar yaklaşımı, Fourier serileri) | |
6 | Lineer cebirin uygulamaları (Polinomsal eğri uydurma, Kuadratik yüzeyler, Sürekli fonksiyonlar yaklaşımı, Fourier serileri) | |
7 | Diferensiyel denklemlerde Lokal ve global varlık-teklik teoremleri. | |
8 | Diferensiyel denklemlerde Lokal ve global varlık-teklik teoremleri. | |
9 | Arasınav. | |
10 | Sturm ayırma ve karşılaştırma teoremleri. | |
11 | Konkav ve konveks fonksiyonlar. | |
12 | İntegral yardımıyla tanımlanan bazı özel fonksiyonlar. | |
13 | İntegral yardımıyla tanımlanan bazı özel fonksiyonlar. | |
14 | Harmonik fonksiyonlar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Stewart Venit, Wayne Bishop, Jason Brown,El ementary Linear Algebra, First Canadian Edition-Nelson College Indigenous (2008)
|
Ders Kaynakları | Altın, A., Uygulamalı Matematik, Gazi Kitabevi, Kasım 2011 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | |||||||
2 | Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar. | X | |||||
3 | Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar. | X | |||||
4 | Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
5 | Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar. | X | |||||
7 | Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır. | X | |||||
8 | Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
10 | Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir | X | |||||
11 | Çalıştığı alandaki verilerin toplanması, aktarılması ya da bir yayın oluşturulması aşamalarında bilimsel ve kültürel etik değerlerini göz önüne alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |