Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kristal Kimyası | KIM 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MERYEM NİLÜFER YARAŞIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anorganik bileşiklerdeki kristal yapılar ve bu yapıların analiz yöntemleri ile belirlenmesi. |
Dersin İçeriği | Kristal yapılar, simetri, kristal yapıların tayin metotları, katıların bantları kristal hataları, magnetik ve optik özellikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kristal yapıları iredeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Kristal yapıları ayırt edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Kristal yapılar hakkında değerlendirme yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Kristal yapılarınkarakterizasyon tekniklerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Kristal yapıları değerlendirerek kristal hataları bulur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Bu yöntemlerin uygulama alanlarını belirler. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kristal Yapılar | [1] Sayfa 1-4 |
2 | Kristal yapıların tanımlanması | [1] Sayfa 14-21 |
3 | Bazı önemli yapı tipleri | [1] Sayfa 33-69 |
4 | Katıların bantları | [1] Sayfa 67-109 |
5 | Metalik bağlar ve bant teorisi | [1] Sayfa 109-123 |
6 | Kristallografi | [1] Sayfa 125-127 |
7 | X-ray Difraksiyon metodu | [1] Sayfa 127-160 |
8 | Kristal ve magnetik yapı analizi | [1] Sayfa 162-165 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Mikroskopik teknikler | [1] Sayfa 97-105 |
11 | Spekstroskopik teknikler | [1] Sayfa 177-200 |
12 | Kristal hataları | [1] Sayfa 211-259 |
13 | Faz Diyagramları | [1] Sayfa 261-268 |
14 | Önemli teknolojik yapıların Faz Diyagramları | [1] Sayfa 284-290 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] A. R., WEST,. Basic Solid State Chemistry John Wiley&Sons, ltd, 1999, West Sussex , England. |
Ders Kaynakları | [2] Tunalı N.K, Özkar S. Anorganik Kimya, 1999, Gazi Kitapevi [3] Kaya C., İnorganik Kimya I, 2008, Palme Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |