Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Organik Reaksiyon Mekanizmaları | KIM 585 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Organik Kimya ABD Arş.Gör. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Reaksiyon mekanizmaları dersi hangi molekülleri reaksiyonda kullanacağımızı kavramamızı sağlar, bilinen reaksiyonların rotasını değiştirme olanağı sağlar, önceden rotası bilinen reaksiyonlarda yeni substrat kullanımı hakkında yardımcı olur ve yeni reaksiyonlar ve reaktifler geliştirmede yardımcı olur. |
Dersin İçeriği | Giriş, Yazılı organik mekanizmaların genel prensipleri, Nükleofillerin ve bazların reaksiyonları, İlgili asitlerin ve diğer elektrofillerin reaksiyonları, Radikal ve radikal anyonlar, Perisiklik reaksiyonlar, Elektrosiklik reaksiyonlar, Sigmatropik reaksiyonlar, Problemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çeşitli organik reaksiyon mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | Sınav, |
2 | Reaksiyonlarda yeni rota geliştirir, | Anlatım, | Sınav, |
3 | Reaksiyonları mekanistik olarak irdeler | Anlatım, | Sınav, |
4 | Farklı organik bileşikleri tasarlar | Anlatım, | Sınav, |
5 | Farklı organik bileşiklerin sentezini kavrar | Anlatım, | Sınav, |
6 | Doğal ürünlerinin sentez mekanizmalarını kavrar | Anlatım, | Sınav, |
7 | Kimyasal bağlar, bağ kırılması ve oluşmasını irdeler | Anlatım, | Sınav, |
8 | Bağ elektronları, bu elektronların etkileşimin kavrar | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Yazılı organik mekanizmaların genel prensipleri | |
3 | Nükleofillerin ve bazların reaksiyonları | |
4 | Nükleofillerin ve bazların reaksiyonları | |
5 | Elektrofillerin ve asitlerin reaksiyonları | |
6 | Elektrofillerin ve asitlerin reaksiyonları | |
7 | Radikalik Reaksiyonlar | |
8 | Radikalik Reaksiyonlar | |
9 | Ara sınav | |
10 | Perisiklik Reaksiyonlar | |
11 | Elektrosiklik Reaksiyonlar | |
12 | Sigmatropik Reaksiyonlar | |
13 | Problemler ve çözümleri | |
14 | Problemler ve çözümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |