Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğal Bileşiklerin Sentezi | KIM 588 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özelikle son yıllarda doğal bileşiklerin ilaç olarak kullanımına ilgi artmıştır. Doğal bileşiklerin kaynaklarındaki miktarlarının az olması , saf olarak elde edilmelerini zorlaştırmaktadır. Bu nedenle doğal bileşiklerin sentezine olan ilgi artmıştır. Bu ders ile değişik doğal bileşiklerin sentezi ve sentez yöntemleri incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Total sentez, Flavonoidlerin Sentezi, Terpenlerin Sentezi, Alkaloitlerin sentezi, Dihidroprimidon Bileşiklerinin Sentezi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğal bileşikler için sentez dizaynı tasarlar | Anlatım, | Sınav, |
2 | Tasarlanan sentez dizaynının kullanabilirliğini irdeler | Anlatım, | Sınav, |
3 | Doğal bileşiklerin sentez mekanizmalarını kavrar, | Anlatım, | Sınav, |
4 | Sentezlenen bileşiklerin izolasyon metotlarını kavrar, | Anlatım, | Sınav, |
5 | Doğal bileşiklerin biyolojik özelliklerini kavrar | Anlatım, | Sınav, |
6 | Bileşiklerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav, |
7 | Sentezlenen bileşiklerin yapı aydınlatılmasını kavrar. | Anlatım, | Sınav, |
8 | Total Sentez anlamını kavrar. | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Retro Sentetik Analiz ve Önemi | |
2 | Total Sentez ve Önemi | |
3 | Flavonoitlerin Sentezi | |
4 | Flavonoitlerin Total Sentezi | |
5 | Flavonoitlerin Yapılarının Spektroskopik Yöntemlerle Aydınlatılması | |
6 | Terpenlerin Sentezi | |
7 | Terpenlerin Yapılarının Spektroskopik Yöntemlerle Aydınlatılması | |
8 | Alkaloitlerin Sentezi | |
9 | Arasınav | |
10 | Alkaloitlerin Yapılarının Spektroskopik Yöntemlerle Aydınlatılması | |
11 | Dihidroprimidon Bileşiklerinin Sentezi | |
12 | Dihidroprimidon Bileşiklerinin Farmakolojik Etkilerin İncelenmesi | |
13 | Dihidroprimidon Bileşiklerinin Yapılarının Spektroskopik Yöntemlerle Aydınlatılması | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-I.H., Mulzer, Natural Product Synthesis I: Targets, Methods, Concepts (Topics in Current Chemistry),Springer Verlag (2005). |
Ders Kaynakları | 2-T.L., Ho, Enantioselective Synthesis : Natural Products from Chiral Terpenes ,Wiley-Interscience; 1 edition (1992). 3-L.Finar, Organic Chemistry, Vol.2, Longman, 1975 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |