Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli II (Yüzme Öğretim Yöntemleri) BSE 331 5 3 + 1 4 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İPEK EROĞLU KOLAYİŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Farklı yaş gruplarına göre Yüzme branşına ait öğretim yöntemleri ve basamaklamasını hazırlayabilmek ve uygulayabilmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Yüzme branşının öğretim yöntemleri, yaş gruplarına uygun çalışma ve antrenman programları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Derin suda dört yüzme tekniğinden en az iki tanesini sporda özel öğretim yöntemlerini kullanarak kriter tablosu hazırlar ve uygular Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Portfolyo, Performans Görevi,
2 Dört yüzme tekniğine ait çıkışlardan enaz iki tanesini sporda özel öğretim yöntemlerini kullanarak kriter tablosu hazırlar ve uygular Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Portfolyo, Performans Görevi,
3 Dört yüzme tekniğine ait dönüşlerden enaz iki tanesini sporda özel öğretim yöntemlerini kullanarak kriter tablosu hazırlar ve uygular Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Portfolyo, Performans Görevi,
4 Farklı yaş gruplarına göre yüzme öğretim basamaklarını yapar ve uygular Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Portfolyo, Performans Görevi,
5 Yüzme öğretimindeki kullanılar yardımcı malzemeleri sayar ve kullanır Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sözlü Sınav, Portfolyo, Performans Görevi,
6 Farklı yaş gruplarına göre Yüzme havuzu organizasyonunu havuz kurallarına göre yapar ve uygular Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Portfolyo, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yüzme de genel tanım, malzeme ve güvenlik bilgisi kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
2 Yüzmede temel eğitim çalışmaları kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
3 Yüzmede temel eğitim çalışmaları kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
4 Serbest yüzme tekniği ve öğretim basamaklaması kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
5 Serbest yüzme tekniği ve öğretim basamaklaması kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
6 Sırtüstü yüzme tekniği ve öğretim basamaklaması kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
7 Arasınav kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
8 Sırtüstü yüzme tekniği ve öğretim basamaklaması kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
9 Kurbağalama yüzme tekniği ve öğretim basamaklaması
10 Kurbağalama yüzme tekniği ve öğretim basamaklaması kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
11 Kelebek yüzme tekniği ve öğretim basamaklaması kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
12 Kelebek yüzme tekniği ve öğretim basamaklaması kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
13 Çıkış, dönüş ve bitirişler ve öğretim basamaklamaları kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
14 Çıkış, dönüş ve bitirişler ve öğretim basamaklamaları kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Swimming: Technique, Training, Competiton Strategy, Alan Lynn.
Stilleriyle Temel Yüzme, Ahmet Bozdoğan.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar.
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. X
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6