Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Bilimine Giriş | EBB 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,sınıf ve okul çevresi,eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji,felsefe,hukuk),türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Meslek kavramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GİRİŞ | Temel Kavramlar |
2 | EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ | Tarihsel Temeller |
3 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | Öğretmenlik Mesleği |
4 | SINIF VE OKUL ÇEVRESİ | Okulun Yapısı ve Özellikleri |
5 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI | Psikolojik-Hukuksal-Felsefi-Toplumsal Temeller |
6 | EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ | Psikolojik-Hukuksal-Felsefi-Toplumsal Temeller |
7 | ARA SINAV | |
8 | EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ | Eğitim ve politika |
9 | EĞİTİM VE PSİKOLOJİ | psikoloji ve öğretmenlik mesleği |
10 | EĞİTİM VE FELSEFE | Atatürk´ün Eğitim Felsefesi |
11 | EĞİTİM VE HUKUK | eğitim ve hukuk |
12 | EĞİTİM VE EKONOMİ | Eğitim Ekonomisi |
13 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | |
14 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ERDEM, MÜNİRE(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA ARKADAŞ YAYINLARI BAŞARAN,İ.ETHEM(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA EKİNOKS YAYINLARI ŞİŞMAN,MEHMET(2006)EĞİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ ANKARA PEGEM A YAYINCILIK |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | ||||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | ||||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | ||||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |