Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Anatomisi ve Kineziyoloji BSE 105 1 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Yrd.Doç.Dr. CANAN ALBAYRAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İnsan vücudunu oluşturan organ sistemleri, kemikler, eklemler ve kasların tanıtılması ve sportif hareketlerin analizlerinin yapılabilmesi hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği Anatomik terimler, İskeleti oluşturan kemikler, eklemler, kaslar, eksen ve düzlemler, sportif hareketlerin kassal analizi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan vücudunu oluşturan sistemleri anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Kemiklerin çeşitlerini, sayılarını, isimlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Eklem tiplerini, eklem isimlerini sayar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Kasların isimlerini, yerlerini ve görevlerini söyler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Kasların egzersize uyumlarını anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Antrenman planlaması yaparken kas gücünü belirler, bireye özel program hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
7 Sportif hareketlerin kassal analizini yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
8 İnsan vücudu ile ilgili bilgi ve donanımını sporcu ve antrenörlerle paylaşır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anatomiye giriş, anatomik terimler Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
2 Eksen ve düzlemler, Anatomik hareketler Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
3 Osteolojiye giriş, üst ekstremite kemikleri, omuz kemerini oluşturan kemikler Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
4 Toraksı oluşturan kemikler, Omurgayı oluşturan kemikler Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
5 Alt ekstremiteyi oluşturan kemikler, Pelvik kemeri oluşturan kemikler Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
6 Eklem tipleri, eklem hareketleri, omuz, dirsek, elbileği, kalça, diz ve ayakbileği eklem tipleri ve eklem hareketleri Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
7 Miyolojiye giriş, agonist, antagonist, sinerjist tanımları, Kasların isimlendirilmesi Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
8 Üst ekstremite kasları, omuz ekleminin hareketini sağlayan kaslar Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
9 ARASINAV
10 Dirsek ve el bileği ekleminin hareketini sağlayan kaslar Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
11 Gövdenin hareketini sağlayan kaslar, Alt ekstremite kasları, kalça ekleminin hareketini sağlayan kaslar Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
12 Diz ve ayak bileği ekleminin hareketini sağlayan kaslar Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
13 Sportif hareketlerin kassal analizi Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
14 İç organ anatomisi Kaynakların ilgili konuları okunup, sorular çıkarılmalı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Sobotta atlas of human anatomy
İnsan anatomisi ve kinesyolojisi, Haydar Demirel
İnsan Anatomisi, Orhan Kuran
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar.
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar.
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar.
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır.
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır.
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler.
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır.
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,32
Dersin AKTS Kredisi 4