Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Basketbol | BSE 107 | 1 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEVDA BAĞIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Basketbol temel tekniklerini uygulayabilme yeterliliği kazanma. |
Dersin İçeriği | Basketbolün tarihçesi, oyun kuralları, temel teknik ve taktiklerle ilgili bilgi beceriler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Basketbol oyun kurallarını bilir ve anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Basketbolun temel teknik çalışmalarını bilir ve uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
3 | Basketbol altyapı takımını çalıştırabilecek kadar bilgi sahibi olur ve uygular. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
4 | basketbol oyun sistemlerini bilir ve uygular. | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
5 | pas çeşitlerini bilir ve uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | turnike ve şut çeşitlerini bilir ve uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ülkemizde ve dünyada Basketbolun tarihi gelişimi. | |
2 | Basketbol oyun sahası ölçüleri ve oyun kuralları. | |
3 | Temel duruş (stance)- top tutma - stoplar. | |
4 | El-Top Koordinasyonunu arttırıcı driller(ball-handling). | |
5 | Dripling çalışmaları Sabit ve hareketli). | |
6 | Temel pas çeşitleri ve çalışmaları. | |
7 | Sağ el turnike çalışmaları. | |
8 | Sol el turnike çalışmaları. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Serbest atış ve jump-shout çalışmaları. | |
11 | Ribaund çalışmaları. | |
12 | Aldatma (feyk) çalışmaları. | |
13 | 1*1 2*2 3*3 maçlar. | |
14 | 5*5 maçlar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Basketbol, Teknik Taktik Antrenman, Yaşar Sevim, 2002, Atlas Yayın Dağıtım, Ankara B.Erdoğan,Basketbolun Temelleri,2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |