Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi | TAR 306 | 6 | 4 + 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ENİS ŞAHİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR, Prof.Dr. ENİS ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1923-1980 yılları arasındaki Türkiye Cumhuriyeti’nde siyasi, kültürel, ekonomik, eğitim ve bilimsel gelişmelerin öğrenilmesi, Türkiye’nin dış politikalarının iyi anlaşılması, küçülen dünyadaki devletlerarası ilişkilerin kavranması, ileriye dönük politikalar üretilmesi, 1923-1980 yılları arası dönemde ekonomik, sosyal, kültürel gelişmeleri kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu, 1923-1980 yılları arasında Türkiye Cumhuriyeti tarihi; Dış gelişmeler ve Türkiye; Atatürk döneminde Türkiye’deki gelişmeler, Avrupa devletleriyle ilişkiler, Soğuk Savaş Devresi gelişmeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1923-1980 yılları arasındaki siyasi, hukuki ve kültürel alanlardaki gelişmeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikası´nın çerçevesini çizer | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Atatrük sonrası Cumhuriyet Tarihini ana hatları ile bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Cumhuriyet Dönemi Türk Anayasalarını ana hatları halinde bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Çok Partili Hayat geçiş zorluklarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Atatürk dönemi paktların dış politikadaki etkinliğini değerlendirir | ||
7 | |||
8 | |||
9 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cumhuriyet´in İlanı ve bunun ile ilgili gelişmeler | |
2 | Lozan ve getirdikleri | |
3 | Atatürk İnkılapları | |
4 | 1923-1938 yılları arası Türkiye´nin İktisadi Yapısı | |
5 | 1929 Dünya Ekonomik buhranı ve Türkiye´ye Etkileri | |
6 | Atatürk Dönemi Dış Politika | |
7 | Atatürk Dönemi Bölgesel Paktlar ve Montrö Boğazlar Sözleşmesi | |
8 | Atatürk´ün vefatı ve İnönü Dönemi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | II. Dünya Savaşı Öncesi Gelişmeler, Savaşın Nedenleri ve Savaş | |
11 | II.Dünya Savaşı´nda Türkiye ve savaşın Türkiye´ye etkileri | |
12 | Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrat Parti Dönemi (1946-1960) | |
13 | 27 Mayıs 1960 Darbesi ve 12 Mart 1971 Askeri Muhtırası Dönemleri | |
14 | 12 Eylül 1980´e Giden Süreç ve Darbe |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aybars, Prof. Dr. Ergün, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1, 9 Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Döner Sermaye İşletmesi yayınları, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | ||||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 198 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |