Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa İktisat Tarihi | TAR 275 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarihsel süreç içinde Avrupadaki ekonomik gelişmeler ve iktisat düşüncesindeki değişmeleri tanımlamak ve anlamlandırmak |
Dersin İçeriği | İktisat tarihinin doğuşu ve çalışma alanları, kadim toplumlarının ekonomik yapıları, Roma imparatorluğu, feodal dönem, kapitalist dönemi oluşturan gelişmeler (ticaret devrimi, coğrafi keşifler, fiyat devrimi vs.), sanayi devrimi ve sonraki gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bugünkü dünya ekonomik durumunu daha iyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | İktisat teorisinin tarihsel gelişmeler içinde nasıl ortaya çıktığını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
3 | Modern dünya-sistemin oluşumunda ekonomik gelişmelerin ne denli önemli olduğunu ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | İktisat biliminin gelişimini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Güncel ekonomik olaylar hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Sosyal ve siyasal tarihi daha bütüncül bir şekilde kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisat Tarihinin doğuşu ve kapsamı | |
2 | Antik dönem toplumlarının ekonomik yaşamı | |
3 | Roma Ekonomisi | |
4 | Ortaçağ ekonomisi I | |
5 | Ortaçağ ekonomisi II | |
6 | Ortaçağda ticari, sınai ve mali örgütlenme ve düzenlemeler | |
7 | Modern Avrupanın doğuşunu hazırlayan gelişmeler | |
8 | Avrupada ekonomik genişleme (1450-1600) | |
9 | ARASINAV | |
10 | 1600-1800 arası Avrupada iktisat düşüncesi | |
11 | 1600-1800 arası Avrupada ekonomik gelişmeler | |
12 | 19. Yüzyıl ve Sanayi Devrimi | |
13 | 20. Yüzyıldaki Eğilimler | |
14 | Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Tevfik Güran, İktisat Tarihi, İstanbul. 2- Herbert Heaton, Avrupa İktisat Tarihi, İstanbul. 3- Leo Huberman, Feodal Toplumdan 21. Yüzyıla, İstanbul. 4- Henri Pirene, Ortaçağ Avrupasının Ekonomik ve Sosyal Tarihi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | ||||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |