Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni ve Yakınçağda Türk Dünyası | TAR 301 | 5 | 4 + 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Yeni ve Yakınçağda Orta Asya ve Kafkasyada meydana gelen gelişmeleri öğrenme |
Dersin İçeriği | Yeni ve Yakınçağda Orta Asya ve Kafkasyada meydana gelen gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk dünyasını yakından tanır ve nereler, kapsadığını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
2 | Türkistan Hanlıklarının ortaya çıkışını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Türkistan hanlıklarının birbirleri ile mücadele nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Rusyanın Türkistana yayılma nedenlerini ve bunun sonuçlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Dönem içinde Kafkasyadaki gelişmeleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Dünyası tanımı, dersin kapsamı ve içeriği, izlenecek öğretim metodu. Kaynaklar. | |
2 | Türkistan Türkleri Hakkında Genel Bilgi-Özbek Hanlıkları | |
3 | Kazaklar ve Kazak Ordaları-Doğu Türkistan Türkleri-Kırgızlar | |
4 | Türkistanda kültür hareketleri | |
5 | Kafkasya ve İranda Azerbaycan Türkleri | |
6 | Azerbaycanda teşkilat ve Kültür Hareketleri | |
7 | Kafkasyada Nogaylar, Kumuklar, Karaçaylar ve Stavropol Türkmenleri | |
8 | İdil Ural Sahasında Türkler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sibirya Türkleri, Gagauzlar ve Karaylar | |
11 | Rusyanın ve Çinin Yayılma Politikaları | |
12 | Türk Dünyasında Yenileşme Hareketleri | |
13 | Osmanlı Devletinin Türkistan Politikası | |
14 | Türk Dünyasının Problemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Mehmet Alpargu, Türkistan Hanlıkları, Türkler , c. VIII, ss . 557-605, Yeni Türkiye Yayınları, Ankara 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 203 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |