Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Demokrasi | HUK 477 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER IŞIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALPER IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknolojik gelişmelerle demokrasinin geçirdiği dönüşüm ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Teknolojik gelişmeler ışığında demokratik kurumların kazandığı yeni özellikler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geçmişten bugüne demokrasi kavramının tarihçesini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Demokrasinin türleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
3 | Dijital çağ ve internet kavramlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
4 | E- devletin gelişimi ve aşamalarını, politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik etkileriyle listeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
5 | Sosyal medyanın siyasal örgütlenmedeki rolünü kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
6 | Dijitalleşmenin kamu yönetimine ve demokrasiye etkilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
7 | Demokrasi, sosyal eşitlik, dijital bölünme, gizlilik ve güvenlik konuları da dahil olmak üzere dijital demokrasi ile ilgili temel konuları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
8 | Türkiye’deki dijital demokrasi araçlarını ve hedeflerini ayrıntılarıyla kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
9 | E-siyasi partiler ve E-oy uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
10 | Demokrasi anlayışını; e-yönetim, e-demokrasi, e-vatandaş uygulamaları üzerinden inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Demokrasi Teorisi ve Tarihsel Gelişim | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
2 | Demokrasi Türleri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
3 | Dijital Çağ ve İnternet Kavramları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
4 | Dijital Çağın Potansiyeli | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
5 | Dijitalleşmenin Demokrasiye Etkileri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
6 | Dijitalleşmenin Temel Haklara Etkisi | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
7 | Dijital Demokrasinin Unsurları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
8 | Sınav | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
9 | Siyasal Katılım Bağlamında E-Oy ve Uygulamaları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
10 | Sosyal Medyada Siyasal Örgütlenme | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
11 | E-Siyasi Partiler | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
12 | E-Devlet Hizmetleri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
13 | Türkiye’de Dijital Demokrasi Araçları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
14 | Türkiye’nin Dijital Demokrasi Hedefleri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, 2020. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|