Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Creatıve Applıcatıons In Publıc Relatıons HIR 030 0 3 + 1 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü LÜTFİYE YAŞAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

The aim of this course is to enable students to use innovative applications in solving marketing problems by understanding the importance of creativity in public relations, creative applications and basic strategies used in public relations.

Dersin İçeriği

The content of this course includes the concept of creativity, guerrilla marketing and public relations, new trends in marketing, total quality management, impression management, image restoration, green efficiency, risk management and problem management.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Being able to develop creative strategies in public relations Question-Answer, Oral Exam,
2 Ability to use innovative practices in public relations in problem solving Lecture, Homework,
3 Understanding the creativity factor in public relations Question-Answer, Project / Design,
4 To be able to comprehend innovative practices in public relations Question-Answer, Testing,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Innovation in Public Relations
2 The Concept of Creativity in Public Relations
3 Guerrilla Public Relations
4 Strategic Public Relations
5 Interpersonal Public Relations
6 Impression Management
7 Image Restoration
8 Midterm
9 Event Management
10 Green Event Management
11 Risk Management
12 Problem Management
13 Identity Management
14 General Evaluation
Kaynaklar
Ders Notu

- Ünlü, Simge (2018). Kişisel Halkla İlişkiler. Eğitim Yayınevi.

- Ünlü, Simge (2018). Yeşil Etkinlik Yönetimi Planlama ve Yaklaşımlar. Eğitim Yayınevi.

- Ersoy Mesiha Saat (2011). Kalite Yönetimi Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Denetimi. Ankara: İmaj Yayıncılık.

  -Göztaş Aylin, Kamanlıoğlu Ebru Belkıs(2010). Politik Gündem Odağında Halkla İlişkiler ve Gündem Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.

Ders Kaynakları

 -Özözer, Yekta (2010). Ne Parlak Fikir! Yaratıcı Düşünme Yöntemleri.  İstanbul: Sistem Yayıncılık.

-Roberts, Kevin (2011). Lovemarks Etkisi & Tüketici Devriminde Galip Gelmek.Çev.: Çiğdem Aksoy. Hümanist Kitap Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Knows Pr and Advertising Theories X
3 Has social reponsibility X
4 Knows how to communicate effectively X
5 Creates Pr and Advertising projects. X
7 Manages media relations X
8 Creates persuasive messages by using images and words X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Final 60
Toplam 60
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)