Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kağıt Malzeme Tanımı ve Uygulamaları I | RSM 423 | 7 | 1 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. KEVSER AKÇIL |
Dersi Verenler | Arş.Gör. KEVSER AKÇIL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı |
Kağıt çeşitlerini ve kağıda uyumlu, uyumsuz malzemeleri tanımak; kağıtla ve malzemelerle birlikte (kolaj, asamblaj vb.) üretim yapmak. |
Dersin İçeriği | Kağıdın kullanım olanaklarını tanır ve sanatsal tavırla malzemeyi üretimine uyarlar.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kağıt türlerini tanıma, kağıdın tarihçesini öğrenme | Kağıdın tarihçesi araştırılır |
2 | Çağdaş sanatta kağıdın alternatif kullanımlarını tanıma | Çağdaş sanatçıların malzeme kullanımları incelenir |
3 | Farklı kağıt türleri üzerine uygulama yapma | Farklı kağıt türleri araştırılır |
4 | Farklı kağıt türleri üzerine uygulama yapma | Alternatif kağıt türleri belirlenir |
5 | Proje önerisi geliştirme | Malzeme ile fikir geliştirilir |
6 | Seçilen proje için uygun kağıt ve malzeme seçimi yapma | Projeye uygun kağıt türlerini seçilir |
7 | Proje uygulaması | Tema malzeme anlam ilişkisini kurulur |
8 | Proje uygulaması | Projeye devam edilir |
9 | Proje uygulaması | Projeye devam edilir |
10 | Proje uygulaması | Projeye devam edilir |
11 | Proje uygulaması | Projeye devam edilir |
12 | Proje uygulaması | Projeye devam edilir |
13 | Proje uygulaması | Projeye devam edilir |
14 | Proje uygulaması | Projeye devam edilir |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kağıda İşlenen Uygarlık - Kağıdın Tarihi ve İslam Dünyasına Etkisi, Jonathan M. Bloom, Kitap Yayınevi, Paper Sergisi Katalogu, Saatchi Gallery, 2013 Medeniyet Hamuru; Kağıt ve bir eskii dönem kağıthanemiz Kağıthane-i Yalakabad (İbrahim Müteferrika Kağıt Müzesi Kataloğu),Yalova Belediyesi, 2013, Yazı İnsanlığın Belleği, Georges Jean, YKY, 2015 Kağıdın ve Matbaanın Kültürel Tarihi, Doruk Yay., 2008 Kağıt üretimine dair online kaynakların bağlantıları ve sunumlar ders işleyişine göre paylaşılır.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|