Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Diş Hekimliği I | DHF 306 | 3 | 1 + 0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF GÜL AYDIN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NESLİHAN YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi ELİF GÜL AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Neslihan YILMAZ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Çocuk hastada davranış yönlendirmesi, dental muayenenin anlaşılabilmesi, çürük ve önlenmesi ve süt dişlerinde kavite prensipleri ile süt ve genç daimi dişlerde kullanılan restoratif materyaller hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Çocuk hasta ile iletişim, süt dişi gelişimi ve gelişim anomalileri, süt dişi sürme zamanları ve okluzyonu, çocuk hastada muayene yöntem ve bulguları, çocuklarda görülen sistemik ve genetik hastalıklar, süt ve daimi dişlerde çürük gelişimi, koruyucu uygulamalar, süt dişlerinde kavite prensipleri ve restorasyon |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bebek-çocuk-adölesan ve ebeveynle iletişim prensiplerini ve çeşitlerini sınıflandırır. | Anlatım, | Sınav, |
2 | Süt dişlerinin histolojik ve anatomik özelliklerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
3 | Süt dişi okluzyonunun gelişimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
4 | Çocuklarda tanı ve tedavi planlaması için gerekli bilgileri sıralar | Anlatım, | Sınav, |
5 | Bebek, çocuk ve adölesanda görülen sistemik, genetik hastalıklar ile peridontal hastalıkları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Çürük ve çürük gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
7 | Koruyucu önlemleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
8 | Süt dişlerinde restoratif tedavi prensiplerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklarda gelişim evreleri, aile tipleri ve davranış yönlendirme teknikleri | |
2 | Süt dişi embriyolojisi ve histolojisi | |
3 | Süt dişi anatomisi | |
4 | Süt dişi mine dentin sement ve pulpa farklılıkları | |
5 | Süt dişlerinde sürme, daimi dişlerde sürme, oklüzyon gelişimi ve sürme anomalileri | |
6 | Süt ve genç daimi diş anomalileri | |
7 | Süt ve genç daimi diş anomalileri | |
8 | Kısa Sınav | |
9 | Çocuk diş hekimliğinde muayene (ekstraoral) | |
10 | Çocuk diş hekimliğinde muayene (intraoral) | |
11 | Çocuk diş hekimliğinde radyoloji | |
12 | Süt dentisyonda çürüğün etiyolojisi, lokalizasyonu ve sınıflandırılması | |
13 | Erken çocukluk çağı çürüğü etiyolojisi ve korunma yöntemleri | |
14 | 1.Vize | |
15 | Çürük gelişim özellikleri, nedenleri ve beslenme ile çürük ilişkisi | |
16 | Çürük risk tayin yöntemleri ve çocuklarda koruyucu programların düzenlenmesi | |
17 | Pit ve fissür örtücü uygulamaları | |
18 | Remineralizasyon ve flor | |
19 | Diğer remineralizasyon ajanları | |
20 | Bebek, Çocuk ve adölesanlarda sistemik hastalıklar | |
21 | Çocukluk çağı hastalıkları | |
22 | Çocuklarda görülen genetik hastalıklar | |
23 | Çocuklarda görülen periodontal hastalıkları | |
24 | Özel bakım gerektiren çocuklarda diş hekimliği | |
25 | 2.Vize | |
26 | Süt dişlerinde restoratif tedaviler ve kavite prensipleri | |
27 | Süt dişlerde kullanılan restoratif materyaller | |
28 | Süt dişlerinde kullanılan restoratif materyaller |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. McDonald R.E. Dentistry for the Child And Adolescent, Mosby, St. Louis, 2000. 2. Ders notları 3.PINKHAM, J. R., et al. Pediatric dentistry. Infancy through adolescence 4th ed. Saunders: Elsevier, 2005, 594-595. 4. https://www.aapd.org/ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 26 | 1 | 26 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 26 | 1 | 26 |
Toplam İş Yükü | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |