Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Diş Hekimliği I DHF 306 3 1 + 0 1 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF GÜL AYDIN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NESLİHAN YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi ELİF GÜL AYDIN,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Neslihan YILMAZ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Çocuk hastada davranış yönlendirmesi, dental muayenenin anlaşılabilmesi, çürük ve önlenmesi ve süt dişlerinde kavite prensipleri ile süt ve genç daimi dişlerde kullanılan restoratif materyaller hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Çocuk hasta ile iletişim, süt dişi gelişimi ve gelişim anomalileri, süt dişi sürme zamanları ve okluzyonu, çocuk hastada muayene yöntem ve bulguları, çocuklarda görülen sistemik ve genetik hastalıklar, süt ve daimi dişlerde çürük gelişimi, koruyucu uygulamalar, süt dişlerinde kavite prensipleri ve restorasyon 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bebek-çocuk-adölesan ve ebeveynle iletişim prensiplerini ve çeşitlerini sınıflandırır. Anlatım, Sınav,
2 Süt dişlerinin histolojik ve anatomik özelliklerini sıralar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Süt dişi okluzyonunun gelişimini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
4 Çocuklarda tanı ve tedavi planlaması için gerekli bilgileri sıralar Anlatım, Sınav,
5 Bebek, çocuk ve adölesanda görülen sistemik, genetik hastalıklar ile peridontal hastalıkları sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
6 Çürük ve çürük gelişimini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
7 Koruyucu önlemleri tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
8 Süt dişlerinde restoratif tedavi prensiplerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuklarda gelişim evreleri, aile tipleri ve davranış yönlendirme teknikleri
2 Süt dişi embriyolojisi ve histolojisi
3 Süt dişi anatomisi
4 Süt dişi mine dentin sement ve pulpa farklılıkları
5 Süt dişlerinde sürme, daimi dişlerde sürme, oklüzyon gelişimi ve sürme anomalileri
6 Süt ve genç daimi diş anomalileri
7 Süt ve genç daimi diş anomalileri
8 Kısa Sınav
9 Çocuk diş hekimliğinde muayene (ekstraoral)
10 Çocuk diş hekimliğinde muayene (intraoral)
11 Çocuk diş hekimliğinde radyoloji
12 Süt dentisyonda çürüğün etiyolojisi, lokalizasyonu ve sınıflandırılması
13 Erken çocukluk çağı çürüğü etiyolojisi ve korunma yöntemleri
14 1.Vize
15 Çürük gelişim özellikleri, nedenleri ve beslenme ile çürük ilişkisi
16 Çürük risk tayin yöntemleri ve çocuklarda koruyucu programların düzenlenmesi
17 Pit ve fissür örtücü uygulamaları
18 Remineralizasyon ve flor
19 Diğer remineralizasyon ajanları
20 Bebek, Çocuk ve adölesanlarda sistemik hastalıklar
21 Çocukluk çağı hastalıkları
22 Çocuklarda görülen genetik hastalıklar
23 Çocuklarda görülen periodontal hastalıkları
24 Özel bakım gerektiren çocuklarda diş hekimliği
25 2.Vize
26 Süt dişlerinde restoratif tedaviler ve kavite prensipleri
27 Süt dişlerde kullanılan restoratif materyaller
28 Süt dişlerinde kullanılan restoratif materyaller
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 1. McDonald R.E. Dentistry for the Child And Adolescent, Mosby, St. Louis, 2000.

2. Ders notları

3.PINKHAM, J. R., et al. Pediatric dentistry. Infancy through adolescence 4th ed. Saunders: Elsevier, 2005, 594-595.

4. https://www.aapd.org/

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. X
2 Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. X
3 Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. X
4 Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. X
5 Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir.
6 Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. X
7 Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. X
9 Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. X
10 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 26 1 26
Ara Sınav 2 1 2
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 26 1 26
Toplam İş Yükü 56
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,24
Dersin AKTS Kredisi 2