Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Scıence Teachıng Programs | FBE 202 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYSUN ÖZTUNA KAPLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYSUN ÖZTUNA KAPLAN, |
Dersin Yardımcıları | Şule Elmalı M. Emin MISIR Ahmet Burak ŞENÖZ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | To know basic concepts related to curriculum |
Dersin İçeriği | Basic concepts related to curriculum; historical review of science curricula; content, objectives, skills, learning areas and approaches emphasized in recent science curricula; a review of connection of science curriculum with other subject areas; teacher competencies. Basic concepts related to curriculum; historical review of science curricula; content, objectives, skills, learning areas and approaches emphasized in recent science curricula; a review of connection of science curriculum with other subject areas; teacher competencies. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Understands science concepts and uses them as required by the profession. | Question-Answer, Drilland Practice, | Testing, Homework, |
2 | knowledge of the purpose, structure and functioning of the Turkish education system. | Lecture, Question-Answer, | Testing, Homework, |
3 | Knowledge of the purpose science currıcula | Lecture, Question-Answer, | Testing, Homework, |
4 | Knowledge of teacher competencies | Lecture, Question-Answer, Group Study, | Testing, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Basic concepts related to curriculum | Related Resources |
2 | Historical review of science curricula | Related Resources |
3 | Approaches emphasized in recent science curricula | Related Resources |
4 | Content emphasized in recent science curricula | Related Resources |
5 | Skills emphasized in recent science curricula | Related Resources |
6 | Learning areas and approaches emphasized in recent | Related Resources |
7 | Subject areas | Related Resources |
8 | Subject areas | Related Resources |
9 | Midterm | |
10 | Review of connection of science curriculum with other | Related Resources |
11 | Review of connection of science curriculum with other | Related Resources |
12 | Review of connection of science curriculum with other | Related Resources |
13 | Teacher competencies | Related Resources |
14 | Teacher competencies | Related Resources |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Çepni, S. . (2006). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara. [2] Demirel (1999). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. [5] İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (2006). Ankara: MEB Yayınları. internet erişim adresi: http://ttkb.meb.gov.tr |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | |||||||
12 | X | ||||||
13 | X | ||||||
14 | X | ||||||
15 | X | ||||||
16 | X | ||||||
17 | X | ||||||
18 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 2 | 16 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 2 | 16 | 32 |
Mid-terms | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Assignment | 4 | 1 | 4 |
Final examination | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |