Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kağıt Malzeme Tanımı ve Uygulamaları II | RSM 424 | 8 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. KEVSER AKÇIL |
Dersi Verenler | Arş.Gör. KEVSER AKÇIL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kağıt çeşitlerini ve kağıda uyumlu, uyumsuz malzemeleri tanımak; kağıtla ve malzemelerle birlikte üretim yapmak. |
Dersin İçeriği | Kağıdın kullanım olanaklarını tanır ve sanatsal yaklaşımla malzemeyi üretimine uyarlar.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kağıt türlerini tanıma, kağıdın tarihçesini hatırlama | Kağıt terimleri araştırılır |
2 | Bir kağıt ve/veya nesne seçilerek proje geliştirme | Malzeme üzerinden fikir üretilir |
3 | Proje önerisi geliştirme | Malzeme üzerinden fikir geliştirilir |
4 | Proje uygulaması | Proje sanatsal anlam kazanır |
5 | Bir sanatçı eseri ile ilişki kurularak kolaj/asamblaj projesi geliştirme | Sanatçı ve eser seçilir |
6 | Proje önerisi geliştirme | Projeye uygun kağıtlar ve/veya nesneler seçilir |
7 | Proje uygulaması | Projeye devam edilir |
8 | Kağıttan üç boyutlu proje geliştirilir | Üç boyutlu projeler araştırılır |
9 | Proje önerisi geliştirme | Projeye uygun kağıt/malzeme seçilir |
10 | Proje uygulaması | Projeye devam edilir |
11 | Sanatçı kitabı yapımı | Sanatçı kitapları araştırılır |
12 | Proje önerisi geliştirme | Projeye uygun malzemeler seçilir |
13 | Proje uygulaması | Projeye devam edilir |
14 | Proje uygulaması | Projeye devam edilir |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kağıda İşlenen Uygarlık - Kağıdın Tarihi ve İslam Dünyasına Etkisi, Jonathan M. Bloom, Kitap Yayınevi, Paper Sergisi Katalogu, Saatchi Gallery, 2013 Medeniyet Hamuru; Kağıt ve bir eskii dönem kağıthanemiz Kağıthane-i Yalakabad (İbrahim Müteferrika Kağıt Müzesi Kataloğu),Yalova Belediyesi, 2013, Yazı İnsanlığın Belleği, Georges Jean, YKY, 2015 Kağıdın ve Matbaanın Kültürel Tarihi, Doruk Yay., 2008
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|