Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Anlatım Pratikleri I MIM 103 1 2 + 3 4 6
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. MUHAMMET ŞEHADET KARATOPRAK
Dersi Verenler Arş.Gör. SEREFRAZ AKYAMAN, HACER BOZKURT, ASLI ALDEMİR, AYŞENUR İBRİKÇİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dersin amacı; mimarlık disiplinine ait görselleştirme ve ifade tekniklerini öğretmek ve öğrencinin bu tekniklerle kendi ifade ve temsil biçimini geliştirmesini sağlamaktır. Öğrencilerin varolan temsil biçimlerini öğrenerek tasarım dili hakimiyetlerini artırmak, iki ve üç boyutlu görsel iletişim araçlarını kullanma becerileri kazandırarak düşünsel/tasarımsal yetilerini oluşturma ve aktarmalarını sağlamak hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Anlatım Pratikleri ders grubunun girişi niteliğinde olan bu ders iletişim, ifade, sunum ve aktarım becerilerine ait teknik bilginin kazandırılması ve pratiğini geliştirilmesini amaçlar. Teknik çizim, serbest el çizimi, tasarı geometri, perspektif, grafik tasarım, dijital medya, maket teknikleri gibi alt alanlardan beslenen ders, haftalık pratikler aracılığıyla iki ve üç boyutlu ortamlarda gördüğünü anlama, düşünme ve düşündüğünü çizme yeteneği kazandırır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temsiliyet biçimlerini, araçlarını ve önemini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev,
2 iki boyutlu ve üç boyutlu okuma, düşünme ve tasavvur etme becerileri kazanmak Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Ödev, Proje / Tasarım,
3 serbest el çizimi, teknik çizim, sayısal ortamda çizim ve maket üretimi pratiği edinmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
4 farklı boyutlardaki gösterimlerin soyutlama teknikleri aracılığıyla aktarılması tekniği ve kavramsal yaklaşımı geliştirmek Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 araç ve ortam tanıtımı ile pratiği edinme
2 araç ve ortam tanıtımı ile pratiği edinme | serbest el hakimiyetini geliştirme
3 perspektif mantığı | serbest el hakimiyetini geliştirme
4 iki boyutlu ortamda temsiliyet: ortografik set | serbest el ile gördüğünü çizme
5 iki boyutlu ortamda temsiliyet: ortografik set | serbest el ile gördüğünü çizme
6 iki boyutlu ortamda temsiliyet: plan, kesit, görünüş | serbest el ile gördüğünü çizme
7 iki boyutlu ortamda temsiliyet: plan, kesit, görünüş | serbest el ile gördüğünü çizme
8 ara sınav
9 iki boyutlu ortamda temsiliyet: perspektif | serbest el ile düşünme
10 iki boyutlu ortamda temsiliyet: perspektif | serbest el ile düşünme
11 grafik tasarıma giriş: iki boyutlu ortamda düzenleme | dijital medya araçlarına giriş: photoshop
12 grafik tasarıma giriş: iki boyutlu ortamda düzenleme | dijital medya araçlarına giriş: photoshop
13 üç boyutlu ortamda temsiliyet: maket teknikleri
14 üç boyutlu ortamda temsiliyet: maket teknikleri
Kaynaklar
Ders Notu

Yok

Ders Kaynakları

Şahinler, O.ve Fehmi Kızıl. Mimarlıkta Teknik Resim.
Ching, Francis D. K. and Adams, Cassandra. (2001). Building Construction Illustrated. New York: John Wiley & Sons.
Ching, Francis D. K. (1996). Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayın
Ching, Francis D. K. (1995). A Visual Dictionary of Architecture. New York: Van Nostrand Reinhold
Ching, Francis D. K. (1985). Architectural Graphics. New York: Van Nostrand Reinhold
Ching, F. (1998). Design Drawing. CDROM.
Hasol, Doğan. (1993). Mimarlık ve Yapı Terimleri Sözlüğü: Türkçe-İngilizce-Fransızca. Yapı Endüstri Merkezi.
Hotan, H. Mimari Perspektif ve Gölge. Yapı Endüstri Merkezi.
Lasean, Paul. (1989). Graphic Thinking for Architects and Designers. New York: Van Nostrand Reinhold.
Neufert, E. Architects´ Data-Third Edition. Blackwell Science .
Manual of Graphic Techniques: Medium and Methods, V: 1, 2, 3. (1980). New York: Butterworth Architecture.
McGarry, Richard. (1991). Scale Elements for Design Elevations. New York: Van Nostrand Reinhold.
Seely, Ivor H. (1994). Building Technology. London: MacMillan Press.
Onat, E. Perspektif ve perspektifte gölge çizimi. 

Lewis, D. (1984) Pencil Drawing Techniques, Watson-Guptill Publications

Wang, T.C.  (2002) Pencil Sketching, New York: John Wiley & Sons,Inc,

Abrams, M. C. (2015) The Art of City Sketching A Field Manual,Routledge, Taylor & Francis Group

Richards, J.  (2013) Free Hand Drawing & Discovery : Urban Sketching and Concept Drawing For Designers, Somerset, NJ, USA: John Wiley & Sons

Scheer, D.R. (2014) The Death of Drawing : Architecture in the Age of Simulation, Routledge, Taylor & Francis Group

Belardi, Paolo. (2015) Mimarlar Neden Hala Çiziyor, Janus Yayıncılık

Twemlow, Alice. (2008) Grafik Tasarım Ne İçindir?, YEM

Berger, John. (2016) Görme Biçimleri, Metis 

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 6
2. Ödev 6
3. Ödev 6
4. Ödev 6
5. Ödev 6
6. Ödev 6
7. Ödev 6
8. Ödev 6
1. Performans Görevi (Atölye) 12
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 8 3 24
Final 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6