Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anlatım Pratikleri I | MIM 103 | 1 | 2 + 3 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MUHAMMET ŞEHADET KARATOPRAK |
Dersi Verenler | Arş.Gör. SEREFRAZ AKYAMAN, HACER BOZKURT, ASLI ALDEMİR, AYŞENUR İBRİKÇİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı; mimarlık disiplinine ait görselleştirme ve ifade tekniklerini öğretmek ve öğrencinin bu tekniklerle kendi ifade ve temsil biçimini geliştirmesini sağlamaktır. Öğrencilerin varolan temsil biçimlerini öğrenerek tasarım dili hakimiyetlerini artırmak, iki ve üç boyutlu görsel iletişim araçlarını kullanma becerileri kazandırarak düşünsel/tasarımsal yetilerini oluşturma ve aktarmalarını sağlamak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Anlatım Pratikleri ders grubunun girişi niteliğinde olan bu ders iletişim, ifade, sunum ve aktarım becerilerine ait teknik bilginin kazandırılması ve pratiğini geliştirilmesini amaçlar. Teknik çizim, serbest el çizimi, tasarı geometri, perspektif, grafik tasarım, dijital medya, maket teknikleri gibi alt alanlardan beslenen ders, haftalık pratikler aracılığıyla iki ve üç boyutlu ortamlarda gördüğünü anlama, düşünme ve düşündüğünü çizme yeteneği kazandırır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temsiliyet biçimlerini, araçlarını ve önemini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
2 | iki boyutlu ve üç boyutlu okuma, düşünme ve tasavvur etme becerileri kazanmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | serbest el çizimi, teknik çizim, sayısal ortamda çizim ve maket üretimi pratiği edinmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | farklı boyutlardaki gösterimlerin soyutlama teknikleri aracılığıyla aktarılması tekniği ve kavramsal yaklaşımı geliştirmek | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | araç ve ortam tanıtımı ile pratiği edinme | |
2 | araç ve ortam tanıtımı ile pratiği edinme | serbest el hakimiyetini geliştirme | |
3 | perspektif mantığı | serbest el hakimiyetini geliştirme | |
4 | iki boyutlu ortamda temsiliyet: ortografik set | serbest el ile gördüğünü çizme | |
5 | iki boyutlu ortamda temsiliyet: ortografik set | serbest el ile gördüğünü çizme | |
6 | iki boyutlu ortamda temsiliyet: plan, kesit, görünüş | serbest el ile gördüğünü çizme | |
7 | iki boyutlu ortamda temsiliyet: plan, kesit, görünüş | serbest el ile gördüğünü çizme | |
8 | ara sınav | |
9 | iki boyutlu ortamda temsiliyet: perspektif | serbest el ile düşünme | |
10 | iki boyutlu ortamda temsiliyet: perspektif | serbest el ile düşünme | |
11 | grafik tasarıma giriş: iki boyutlu ortamda düzenleme | dijital medya araçlarına giriş: photoshop | |
12 | grafik tasarıma giriş: iki boyutlu ortamda düzenleme | dijital medya araçlarına giriş: photoshop | |
13 | üç boyutlu ortamda temsiliyet: maket teknikleri | |
14 | üç boyutlu ortamda temsiliyet: maket teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | Şahinler, O.ve Fehmi Kızıl. Mimarlıkta Teknik Resim. Lewis, D. (1984) Pencil Drawing Techniques, Watson-Guptill Publications Wang, T.C. (2002) Pencil Sketching, New York: John Wiley & Sons,Inc, Abrams, M. C. (2015) The Art of City Sketching A Field Manual,Routledge, Taylor & Francis Group Richards, J. (2013) Free Hand Drawing & Discovery : Urban Sketching and Concept Drawing For Designers, Somerset, NJ, USA: John Wiley & Sons Scheer, D.R. (2014) The Death of Drawing : Architecture in the Age of Simulation, Routledge, Taylor & Francis Group Belardi, Paolo. (2015) Mimarlar Neden Hala Çiziyor, Janus Yayıncılık Twemlow, Alice. (2008) Grafik Tasarım Ne İçindir?, YEM Berger, John. (2016) Görme Biçimleri, Metis |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 6 |
2. Ödev | 6 |
3. Ödev | 6 |
4. Ödev | 6 |
5. Ödev | 6 |
6. Ödev | 6 |
7. Ödev | 6 |
8. Ödev | 6 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 12 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 8 | 3 | 24 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |