Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Intersectoral Cooperatıon (Sector Course) | HEM 208 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | The aim of this course is to increase the cooperation between university and industry by meeting the nursing representatives as a professional profession in the health sector and increasing the awareness of the professional projects. |
Dersin İçeriği | In this course, health sector, cross-sectoral cooperation, nursing issues as a professional profession in the health sector and representatives of nursing profession in the sector will contribute to the development of the profession presentations will take place. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Explain the definitions of health sector. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, |
2 | Define the structural components and conceptual framework of health sector. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, |
3 | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, | |
4 | Explain the reflections of technology on health sector. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | introduction | |
2 | Definitions of health sector | |
3 | Conceptual framework of health sector | |
4 | Structural components of the health sector | |
5 | Cross-sectoral dynamics | |
6 | Cross-sectoral collaboration management | |
7 | Nursing as a professional occupation in health sector | |
8 | The status of nursing as a professional profession in the world and in our country | |
9 | Reflection of the change in the health sector on the maintenance power | |
10 | Reflections of technology in health sector | |
11 | Group discussions - examples of projects in cooperation between sectors | |
12 | Group discussions - examples of projects in cooperation between sectors | |
13 | Group discussions - examples of projects in cooperation between sector | |
14 | Sector leaders in health, meeting with i (Seminar / conference) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Günaydın, H. (2012). Sağlık Sektörüne Bakış. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. Adıgüzel, O., Tanrıverdi, H., & Özkan, D. S. (2011). Mesleki profesyonellik ve bir meslek mensuplari olarak hemşireler örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 235. Yıldırım, A. (2001). Meslekleşme Süreci Ve Hemşirelik , Hemşirelik Forumu, 4(1):23-25. Özkan, S. (2018). Türkiye'de Sağlıkta Sektörler Arası İşbirliği. Turkiye Klinikleri Journal of Public Health-Special Topic, 4(2), 86-91. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |