Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Uygulama | EBE 407 | 7 | 0 + 21 | 11 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, Öğr.Gör. TİJEN NEMUT, Arş.Gör.Dr. SİNEM YALNIZOĞLU ÇAKA, Arş.Gör.Dr. EMİNE CİNCİOĞLU, Arş.Gör.Dr. ÖZGE KARAKAYA SUZAN, Arş.Gör. HAMİDE ARSLAN, Arş.Gör. BEDİA TARSUSLU, Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA, Arş.Gör. BÜŞRA KÜÇÜKTÜRKMEN PAŞA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ebelik mesleğinin geliştirilmesi, riskli gebelikler, doğum ve doğum sonu dönemde bakım verebilmeleri ve çocuk sağlığını koruma ve geliştirme konusunda öğrencileri bilinlendirmek. |
Dersin İçeriği | Mesleki faaliyetlerde beceri kazandırmak için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve hastane ortamında kazandırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bakım planı hazırlar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
2 | Doğum eylemini bilir ve bakım planlar. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, |
3 | Doğum sonu dönemi bilir ve bakım planlar. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, |
4 | Riskli gebelikleri bilir ve bakım planlar. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, |
5 | Jinekolojik tanı ve tedavi yöntemlerini açıklar. | Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, |
6 | Kanıt temelli çocuğa özgü ebelik uygulamalarını yapar. | Problem Çözme, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Performans Görevi, |
7 | Sağlıklı çocukta normal büyüme ve gelişmeyi ve normalden sapmaları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Performans Görevi, Ödev, |
8 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. | Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, |
9 | Çocuk sağlığını korumada öneme sahip çocukluk çağı aşılarını açıklar ve bu konudaki gelişmeleri takip eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
10 | Normal ve riskli yenidoğanı tanımak ve hastalık durumunda gerekli bakımı uygular. | Problem Çözme, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Normal Doğum | |
2 | Normal Doğum | |
3 | Doğum sonu dönem ve yenidoğan | |
4 | Doğum sonu dönem ve yenidoğan | |
5 | Riskli gebelikler | |
6 | Riskli gebelikler | |
7 | Jinekolojik tanı ve tedavi yöntemleri | |
8 | Jinekolojik tanı ve tedavi yöntemleri | |
9 | Jinekolojik Kanserler | |
10 | Kanıt Temelli Çocuğa Özgü Uygulamalar | |
11 | Büyüme ve Gelişme | |
12 | Çocukluk Çağlarında Beslenme | |
13 | Çocukluk Çağında Aşılama | |
14 | Normal ve Riskli Yenidoğanın Özellikleri ve Bakımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Coşkun A.:Kadın Sağlığı ve hastalıkları Öğrenim Rehberi, Hemşirelere ve ebelere yönelik, İstanbul Medikal Yayıncılık, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | ||||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 98 | 196 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 242 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |